Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Pircēju rīcības modelis, rīcības faktori, to izpēte un analīze', 1.
  • Konspekts 'Pircēju rīcības modelis, rīcības faktori, to izpēte un analīze', 2.
  • Konspekts 'Pircēju rīcības modelis, rīcības faktori, to izpēte un analīze', 3.
Darba fragmentsAizvērt

5. Kāda var būt pircēja rīcība pēc pirkuma?
Pēc pirkuma veikšanas tiek veikts pirkuma novērtējums. Tādējādi patērētājs nosaka vai preces izvēle un iegāde ir bijusi veiksmīga vai nē. Šajā procesā tiek salīdzināts patērētājs reālais ieguvums ar to, ko viņš cerēja iegūt. Dažkārt pirkuma novērtējums sagādā iegādes disonansi, kad pirkums neattaisno pircēja cerības, vai pirkuma iegādes konsonansi, kad produkts attaisno vai pat pārspēj patērētāja cerības. Lai mazinātu pirkuma disonansi, ja tā radusies, pircējs var:
1) ignorēt negatīvo informāciju un pievērsties produkta pozitīvajiem aspektiem;
2) sagrozīt negatīvo informāciju;
3) samazināt negatīvo faktoru nozīmi;
4) mainīt savu rīcību.
Savu neapmierinātību ar pirkumu patērētājs izsaka paužot atklātu attieksmi, izsakot personisku attieksmi, iesaistot trešo pusi.
Visefektīvākais veids, kā samazināt pirkuma iegādes disonansi ir piedāvāt patērētājam produktu, kas pēc iespējas labāk apmierinātu viņa vajadzības un vēlmes. Uzņēmuma nespēja atrisināt pirkuma iegādes disonansi neizbēgami sekmēs tā reputācijas pasliktināšanos.

Autora komentārsAtvērt
Atlants