Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 1.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 2.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 3.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 4.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 5.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 6.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 7.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 8.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 9.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 10.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 11.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 12.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 13.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 14.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 15.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 16.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 17.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 18.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 19.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 20.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 21.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 22.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 23.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 24.
  • Referāts 'Konsolidēta kopbudžeta izdevumu analīze', 25.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Analītiskā daļa    7
1.1.  Valsts budžeta jēdziens un būtība    8
1.2.  Budžeta izdevumu klasifikācijas metodes    11
2.  Aprēķinu daļa – LR kopbudžeta izdevumu analīze    15
1.3.  LR Budžeta izdevumu analīze pēc ekonomiskās klasifikācijas    16
1.4.  LR Budžeta izdevumu analīze pēc funkciju klasifikācijas    20
1.5.  Latvijas valsts budžeta izdevumi salīdzinājumā ar Igauniju un Lietuvu    24
  Secinājumi un priekšlikumi    26
  Bibliogrāfiskais saraksts    28
Darba fragmentsAizvērt

Pieaugot izdevumiem sabiedrības vajadzībām Eiropā 19.gadsimtā, sāka attīstīties budžeta veidošanas prakse. Publiskais sektors tik strauji paplašinājās, ka radās nepieciešamība pēc procedūrām, kas kontrolētu valsts ieņēmumu un izdevumu plūsmu. Jau tajā laikā budžeta veidošana tika definēta kā procedūru kopums, kas ik gadu atkārtojās. Atšķirībā no pārējām valdības aktivitātēm, piemēram, valdības politikas plānošanas, budžeta izstrādes process daudzējādā ziņā ir nemainīgu procedūru kopums. Budžeta veidošana tiek definēta kā procedūru kopums, kas ar niecīgām izmaiņām atkārtojas ik gadu un ar kura palīdzību valdība disciplinē lēmumu pieņemšanas procesu un kontrolē savu institūciju darbību.
Lai valsts savas funkcijas varētu izpildīt, tās rīcībā jābūt noteiktam naudas līdzekļu kopumam jeb valsts finansēm. Šo naudas līdzekļu uzkrāšana, sadale un izmantošana tiek veikta ar valsts budžeta starpniecību. Ar budžeta palīdzību valdība disciplinē lēmumu pieņemšanas procesu un kontrolē savu institūciju darbību. Valsts budžets ir svarīgs finanšu sistēmas posms, kuru apstiprina valsts augstākais likumdošanas orgāns un kuram pēc tā pieņemšanas ir likuma spēks.
Valsts budžeta izdevumi ir visi maksājumi no budžeta, izņemot parāda pamatsummas atmaksu. Izdevumi sastāv no uzturēšanas izdevumiem, kapitāliem izdevumiem un izdevumiem investīcijām, valsts budžeta izdevumus resori plāno kārtējam budžeta gadam, izstrādājot tā saucamo budžeta pieprasījumu. Veidojot budžetu, svarīgi ievērot budžeta veidošanas pamatprincipus, kas ir – vienotība, precizitāte, regularitāte, likumība un caurspīdīgums. Izdevumu klasifikācijas piemērošanā ir svarīgi, lai klasifikācija nodrošinātu budžeta politikas formulēšanu, identificētu resursu piešķiršanu starp sektoriem, valdības pasākumus un to izpildes līmeni, atvieglotu ekonomisko analīzi, budžeta vadības ikdienas pasākumus, uzraudzības funkcijas, kā arī veicinātu grāmatvedības uzskaites optimizāciju.
Budžeta izdevumu administratīvā klasifikācija ir nepieciešama budžeta ikdienas uzraudzības procesam un atbildības paaugstināšanai.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants