Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 1.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 2.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 3.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 4.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 5.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 6.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 7.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 8.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Šiem konkurences veidiem pastāv arī atbilstošas četras dažādas noteiktas tirgus struktūras. Tirgus struktūra ir noteikta konkurences pakāpe tirgū, kas atrodas diapazonā starp liela skaita pircējiem un pārdevējiem līdz pat tikai dažiem pircējiem un pārdevējiem. Lai raksturotu tirgus struktūru un Tā konkurences veidu, bieži tiek izskatīti šādi kritēriji:
Pircēju un pārdevēju skaits, kuri darbojas tirgū;
Droša informācijas pieejamība;
Pircēju un pārdevēju slepena vienošanās iespēja;
Realizējamā produkta veids
Iespēja iekļūt tirgū, kā arī izkļūt no tā.
Termins „tirgus struktūra” ir lietots, lai atklātu cik liela pastāv konkurence noteiktā tirgū, kurā ir laša preču daudzveidība nekā salīdzinājumā tirgū, kur preču daudzveidība ir niecīga. Ekonomisti šādu tirgu dēvē par augstas konkurences tirgu un iedala to divos veidos: pilnīgā konkurence un monopoliskā konkurence.1…

Autora komentārsAtvērt
Atlants