Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.11.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mārketinga darbība uzņēmumā', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga darbība uzņēmumā', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga darbība uzņēmumā', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga darbība uzņēmumā', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga darbība uzņēmumā', 5.
  • Konspekts 'Mārketinga darbība uzņēmumā', 6.
  • Konspekts 'Mārketinga darbība uzņēmumā', 7.
  • Konspekts 'Mārketinga darbība uzņēmumā', 8.
  • Konspekts 'Mārketinga darbība uzņēmumā', 9.
  • Konspekts 'Mārketinga darbība uzņēmumā', 10.
  • Konspekts 'Mārketinga darbība uzņēmumā', 11.
  • Konspekts 'Mārketinga darbība uzņēmumā', 12.
  • Konspekts 'Mārketinga darbība uzņēmumā', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Mārketinga jēdziens, būtība un nozīme uzņēmuma darbībā    3
2.  Pircējs un tirgus izpēte    4
3.  Produkta jēdziens. Tirgus niša. Produkta dzīves cikls    6
4.  Cena, to ietekmējošie faktori. Cenu veidošanas metodes uzņēmumā    8
5.  Produkta virzīšana tirgū. Reklāma un pārdošanas veicināšana    9
  Izmantotā literatūra    13
Darba fragmentsAizvērt

Produkts ir viss, kas tiek saņemts maiņas ceļā — taustāms un netaustāms, ieskaitot psiholoģiskus, fizioloģiskus un sociālus ieguvumus. Produkts var būt prece vai pakalpojums (sadzīves, komunālais, informācijas, advokāta, ārsta, utt.).
Lai sekmīgi realizētu produktu, vispirms ir jānoskaidro, kāds produkts ir nepieciešams tirgū. Jāizpēta piedāvāto preču un pakalpojumu tirgus, jāanalizē mikro- un makrovide. Šāda analīze var palīdzēt atrast tirgus nišu.

Tirgus niša ir pastāvošā tirgus sektors, pozīcija, kuru uzņēmējs vēlas iekarot. Tā ir kāda tukša vieta attiecīgās preces (pakalpojuma) tirgū. Tirgus niša var atspoguļot tās specifiskās produkta īpašības vai priekšrocības, ar kuru palīdzību var konkurēt, tos īpašos iemeslus, kāpēc pircējs tam dos priekšroku salīdzinājumā ar konkurenta produktu.
Tirgus niša var atspoguļot arī citus marketing-mix elementus — cenu, produkta realizēšanas vietu, apkalpošanu, garantijas u.c.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants