Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.08.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 1.
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 2.
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 3.
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 4.
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 5.
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 6.
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 7.
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 8.
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 9.
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 10.
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 11.
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 12.
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 13.
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 14.
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 15.
  • Referāts 'Emocionālais intelekts skolā', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    3
2.  Emocionālā intelekta jēdziens    4
3.  Emocionālās inteliģences vieta skolēna intelekta struktūrā    5
3.1.  Inteliģences iedalījums    5
3.2.  Pirmā fāze: no dzimšanas līdz pusaudžu vecumam    5
3.3.  Otrā fāze: pusaudža gadi    6
4.  EI koncepciju salīdzinājums    8
4.1.  P. Saloveja un Dž. Maijera koncepcija    8
4.2.  Bar-On koncepcija    8
4.3.  Daniela Goulmena koncepcija    9
4.4.  Salīdzinājums    9
5.  Emocionālā attīstība bērniem    10
6.  Emocionālās inteliģences raksturojums skolā    12
7.  3 uzdevumi EI attīstīšanai (3. – 4.klase)    13
8.  Secinājumi    15
9.  Izmantotā literatūra    16
Darba fragmentsAizvērt

3. Ja pirmajās klasēs bērni ir ļoti pozitīvi, tad jau 3.klasē parādās arvien vairāk ambīciju, kā arī dusmu uzplaiksnījumi, piemēram, kādā rotaļā vai stafetē. Tuvojoties pubertātes vecumam tie kļūst arvien izteiktāki, tāpēc, manuprāt, tieši 3.un 4.klasē, iespējams arī ātrāk, būtu nepieciešams mācīt, dusmu jeb emociju apvaldīšanu.
Pēc manām domām, to veiksmīgi var izdarīt, sarakstot dažādas dzīves situācijas uz lapiņām, un nolasot to priekšā skolēniem, pēc tam ļaujot katram izteikties, kā kurš rīkotos šajā situācijā, uzsverot to, ka savas emocijas jāprot savaldīt.

8. Secinājumi
• Mūsdienās daudziem joprojām ir uzskats, ka veiksmīgas karjeras un sasniegumu pamatā ir tikai un vienīgi t.s. IQ līmenis, taču, apskatot un analizējot dažādu autoru teorijas secinu, ka IQ līmenis veidojas ar gara un emocionālās inteliģences palīdzību;
• Emocionālo inteliģenci nepieciešams veidot jau no bērna pirmajām dzīves dienām un to pilnveidot visas dzīves garumā. Pirmsskolas vecumā to veic vecāki un to darīt turpina pedagogi skolās;
• 10 – 15 gadi ir izšķirošais vecums emocionālās pieredzes veicināšanai
• Emocionālā audzināšana ir jāpiemēro bērna/skolēna vecumposmam, jo nepareizi izvēlētas metodes nedos gaidīto rezultātu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants