-
Zināmākās datu ieguves metodes pētījumā un to raksturojums
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Pētījuma datu ieguves metodes | 4 |
1.1. | Aptauja | 4 |
1.2. | Intervija | 6 |
1.3. | Fokusgrupa | 9 |
Secinājumi | 12 | |
Izmantotās informācijas avoti | 13 |
Secinājumi
1. Aptaujas tiek veidotas, lai iegūtu "lietu pašreizējā stāvokļa momentuzņēmumu".
2. Mūsdienās viens no populārākajiem datu iegūšanas metodēm ir aptauja internetā, kas dod iespēju ātrā un ērtā laika periodā iegūt lielu respondentu skaitu.
3. Ja pētījumā tiek izmantota aptauja tad var teikt, ka pētījums ir ar mazāku pamatotību tomēr ar lielāku noturīguma līmeni.
4. Ir svarīgi uzzināt, demogrāfisko informāciju (dzimums, vecums) par respondentu, lai uzzinātu vai tas kādā veidā var ietekmēt sniegtās atbildes
5. Ir svarīgi zināt kā uzdot un kurā brīdī uzdot jautājumu, lai respondents uz to vēlētos atbildēt.
6.Intervējot pētnieks pats kļūst par pētījuma instrumentu un viņam ir nepieciešamas noteiktas prasmes, lai veicinātu intervējamā uzticību un atklāšanos.
7. Lai intervijā piedalītos pēc iespējas lielāks respondentu skaits ir jāsniedz tai pēc iespējas lielāka pieejamība un ērtums.
8.Par personīgu interviju var tikt uzskatīta intervija, ja tā notiek personīgās intervētāja un intervējamā tikšanās laikā.
9.Norisinoties intervijai to vajadzētu ierakstīt un pēc šī audioieraksta izveidot transkriptu jeb audioierakstu.
10.Fokusgrupas var izmantot kā atsevišķu kvalitatīvo datu vākšanas metodi vai arī kombinēt ar citām kvalitatīvajām vai kvantitatīvajām metodēm jaukto metožu dizaina ietvaros.
11.Fokusgrupa noder arī kā vieta, kur dzimst jaunas idejas, kad grupā tiek atklātas vai radītas jaunas tēmas, skaidrojumi, tēli, poēmas un pat metaforas.
…
Darba mērķis- apkopot pieejamo informāciju par zināmākajām datu ieguves metodēm pētījumā un izpētīt vairāk, kādas iezīmes ir katrai no šīm datu ieguves metodēm.Pētījuma robežas: pētījuma gaitā noteiktās pētījuma robežas iezīmē pētījuma priekšmets, kas nosaka to, ka tiek pētītas datu ieguves metodes (aptauja, intervija un fokusgrupa) pētījumā. Pētījuma centrā ir pieejamās informācijas avoti par to, kas ir datu ieguves metodes un kādas tās ir. Referāts tiek vērsts uz vispārīgu informāciju par zināmākajām datu ieguves metodēm.