Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.10.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Valodas un runas traucējumu diferenciāldiagnostika', 1.
  • Prezentācija 'Valodas un runas traucējumu diferenciāldiagnostika', 2.
  • Prezentācija 'Valodas un runas traucējumu diferenciāldiagnostika', 3.
  • Prezentācija 'Valodas un runas traucējumu diferenciāldiagnostika', 4.
  • Prezentācija 'Valodas un runas traucējumu diferenciāldiagnostika', 5.
  • Prezentācija 'Valodas un runas traucējumu diferenciāldiagnostika', 6.
  • Prezentācija 'Valodas un runas traucējumu diferenciāldiagnostika', 7.
  • Prezentācija 'Valodas un runas traucējumu diferenciāldiagnostika', 8.
  • Prezentācija 'Valodas un runas traucējumu diferenciāldiagnostika', 9.
  • Prezentācija 'Valodas un runas traucējumu diferenciāldiagnostika', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Svarīgi!
Bērniem, sākot mācīties skolā, līdzšinējais runas noformējums (mutvārdu) mainās pret grafiskām zīmēm.
Ja galvas smadzeņu integratīvās sistēmas ir pietiekami attīstītas un spēj realizēt starpanalizatoru sakarus (dzirdes, kustību, redzes), tās pilnīgi nobriest un sāk darboties ap septiņiem gadiem.
Ja rakstīšanas iemaņas (vārda fonētiski fonemātiskā analīze, katra atsevišķa burta rakstība, uzskatāmo burtu secība vārdā) jau pietiekami nostiprinājusies, tad bērns rakstot vairs nedomā par atsevišķiem burtiem, bet raksta zilbēm, skaņu kopām, vārdiem.
Kad rakstīšanas process netraucē izteikt domu ar rakstīšanas palīdzību (rakstruna), ir apgūtas rakstīšanas iemaņas. Pieaugušajiem rakstīšanas process ir automatizējusies, mērķtiecīga darbība.

Normālas attīstības bērnu raksturo :
pietiekami attīstīta iekšējā runa,
pietiekami plašs vārdu krājums,
attīstīta valodas gramatiskā struktūra,
pietiekami attīstītas vārdu atvasināšanas un to izmainīšanas iemaņas,
pietiekami attīstītas skaņu analīzes iemaņas,
pietiekami attīstītas morfoloģiskās analīzes iemaņas.

Atlants