Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.12.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Tramvaja un trolejbusa attīstības vēsture', 1.
  • Eseja 'Tramvaja un trolejbusa attīstības vēsture', 2.
  • Eseja 'Tramvaja un trolejbusa attīstības vēsture', 3.
Darba fragmentsAizvērt

1874. gadā Rīgas ielās parādījās vēl neredzēts satiksmes līdzeklis – zirgu omnibuss, kuru kāds izveicīgs tirgonis, vārdā Kazackis, atveda no Vīnes. Omnibuss bija vienpadsmitvietīgs, zili melnos krāsu toņos, ar dzeltenu svītru sānos. Tā iekšējā telpa bija sadalīta divās daļās: smēķētājiem un nesmēķētājiem. Pirmās omnibusu līnijas stiepjas no bijušā Rātslaukuma līdz Lielajam pumpim (tagadējai Tallinas ielai) un no Amatnieku brālības līdz Matīsa ielai. 1880. gadā zirgu omnibusa līnijas iekārto arī Pārdaugavā – no tilta gala Akmeņu ielā uz Torņakalnu, Ķīpsalu, Cementa fabriku un Iļģuciemu. Lai gan zirgu omnibuss bija visnotaļ primitīvs satiksmes līdzeklis un pa pilsētas putekļainajām ielām pārvietojas ar nelielu ātrumu – 5-6 km/h, tas tomēr uzskatāms par Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta pirmsākumu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants