Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Produkta jēdziens, klasifikācija, raksturlielumi un sortiments, kvalitāte un ies', 1.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens, klasifikācija, raksturlielumi un sortiments, kvalitāte un ies', 2.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens, klasifikācija, raksturlielumi un sortiments, kvalitāte un ies', 3.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens, klasifikācija, raksturlielumi un sortiments, kvalitāte un ies', 4.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens, klasifikācija, raksturlielumi un sortiments, kvalitāte un ies', 5.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens, klasifikācija, raksturlielumi un sortiments, kvalitāte un ies', 6.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens, klasifikācija, raksturlielumi un sortiments, kvalitāte un ies', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Veikalos un lielveikalos pēc pašapkalpošanas metodes iesaiņojums dod iespēju atrisināt specifiskus tirdzniecības uzdevumus: piesaistīt uzmanību; izteikt produkta raksturlielumus; paaugstināt pircēja uzticību; radīt iespaidu par ražotāju un pārdevēju. Daudzi pircēji ir gatavi maksāt nedaudz vairāk par iepirkšanās ērtumu, preces ārējo izskatu, drošumu un prestižu, ko var panākt ar labu iesaiņojumu. Jauni iesaiņojuma veidi var dot daudz labuma un papildu peļņu ražotājiem.
Izvēloties produkta iesaiņojuma veidu, jāpieņem dažādi lēmumi un jāatrisina vairākas problēmas. Pirmkārt, jāizstrādā uzņēmuma koncepcija – jānosaka kāda nozīme iesaiņojumam būs attiecīgā produkta liktenī vai kāds būs iepakojuma mērķis. Piemēram, iesaiņojums var saglabāt kāda noteikta produkta īpašības, celt uzņēmuma prestižu, ar savu neparastumu piesaistīt pircēju uzmanību. utt. Otrkārt, jāizvēlas iesaiņojuma izmēri, forma, materiāls, krāsa, teksts un produkta markas jeb zīmola apzīmējums un izvietojums, kā arī, vai lietojami aizsardzības mehānismi pret viltojumiem. Treškārt, iesaiņojuma iekšējiem elementiem jābūt saistītiem ar ārējiem mārketinga elementiem – cenu, reklāmu u.c.
Iesaiņojumu var pārbaudīt ar četriem testiem. Ar inženiertestu pārbauda iesaiņojuma atbilstību dažādiem standartiem, drošības noteikumiem utt. Vizuālais tests dod iespēju pārliecināties par gaumīgo ārējo izskatu, elementu harmoniju, informācijas uzskatāmību, testa salasāmību u.tml. Pārdevēja testu organizē, lai pārdevēji novērtētu iesaiņojumu no pievilcības un tirgus virzības iespēju viedokļa. Pircēja tests vajadzīgs, lai pārliecinātos, vai iesaiņojums kopumā atbilst pircēju galvenajām prasībām.
Etiķete pilda dažādas funkcijas:
• produktu identifikācija;
• produktu šķirnes un klases apzīmējums;
• produkta izcelsmes apraksts;
• produkta īpašību apraksts;
• paņēmiens virzīšanai tirgū.

Autora komentārsAtvērt
Atlants