• Komunikācijas process un komunikatīvās uzvedības uztveres īpatnības

     

    Eseja3 Psiholoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Komunikācijas process un komunikatīvās uzvedības uztveres īpatnības', 1.
  • Eseja 'Komunikācijas process un komunikatīvās uzvedības uztveres īpatnības', 2.
  • Eseja 'Komunikācijas process un komunikatīvās uzvedības uztveres īpatnības', 3.
  • Eseja 'Komunikācijas process un komunikatīvās uzvedības uztveres īpatnības', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Pamudinošās komunikācijas nolūks ir kaut ko panākt no partnera, piemēram, izpildīt mūsu lūgumu, mainīt viņa attieksmi, uzvedību. [2., 12. lpp.] Šajā komunikācijā mērķis var tikt sasniegts ar atbilstošiem un sekmīgiem argumentiem, bet tai pat laikā partneris var arī nepiekrist lūgumam. Šajā situācijā ir jāspēlē pieauguša cilvēka loma. Situācija mājās, kad māte dēlam lūdz iznest atkritumu spaini. Piemērs:
- Kārli, iznes lūdzu atkritumu spaini!
- Nē mammu, man nav laika. Es tagad skatos televīzijas paraidi.
- Esi tik labs un iznes, lūdzu pēc televīzijas pārraides?
- Bet pēc tam man ir jāmācās.
- Labi, iznesīšu pati!
Šajā dialogā komunikācija nebija izdevusies, jo bija komunikācijas barjeras. Partnerim pēkšņi tika uzdots pienākums, kaut gan viņām nebija laika, vai nebija vēlēšanās to darīt. Tādejādi otram partnerim vairāk vajadzēja pamudināt otru, lai tiktu izdarīta vēlamā darbība.

Pārliecinošās komunikācijas mērķis parasti ir mainīt partnera viedokli, novirzīt viņa domas uz mūsējā. [2., 12. lpp.] Šim komunikācijas veidam ir nepieciešami labi argumenti, lai mainītu partnera domas uz pretējām. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants