Vērtējums:
Publicēts: 18.04.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Mūzikas terapija un sociālpediatrija', 1.
  • Eseja 'Mūzikas terapija un sociālpediatrija', 2.
  • Eseja 'Mūzikas terapija un sociālpediatrija', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Mūzika ir mums visapkārt - koncentrētā, sadalītā, vai tikai dažādu skaņu veidā. Trokšņi, cilvēka runas čalas, putnu dziesmas, tas viss veido mūziku. Tā, protams, nav melodija, bet tikai muzikāla skaņrade. Skaņa ir svārstības, vibrācijas, kas izplatās telpā. Katrā konkrētā gadījumā tā ir skaņu signālu kopums, kuras uztver un sarežģīti pārveido dzirdes analizators galvas smadzeņu garozas struktūrās. Dzirdes uztveres reakcijas rada dažādas asociācijas, estētiskus pārdzīvojumus, aktīvi ietekmē cilvēka psihoemocionālo stāvokli. Emocijas, kuru dinamika vienmēr noved pie noteiktām hormonālām un bioķīmiskām izmaiņām, sāk iedarboties uz vielu maiņas procesu intensitāti, elpošanu un sirds-asinsvadu sistēmas darbību, galvas smadzeņu tonusu un asinsriti. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants