Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.09.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 3.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 4.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 5.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 6.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 7.
Darba fragmentsAizvērt

6. solis – Laika (tendenču) izvērtējums: uzņēmums izmanto ārējās tendences savā labā.
Autores prāt, Latvijas tirgus ir neliels un tajā ir daudz dažādu brīvu biznesa nišu, par ko liecina iepriekš izteiktais veidoklis, ka padsmit gadus atpakaļ Latvijā nepastāvēja dažādi iepriekš minētie jauninājumi, zilā okeāna īstenošana Latvijā ir vēl aizvien ļoti aktuāls jautājums, ko būtu iespējams īstenot.

Vai paplašinātas tirdzniecības iespējas nozīmē arī paaugstinātu risku?
Autores prāt, paplašinātas tirdzniecības iespējas nozīmē paaugstinātu risku, jo uzņēmumiem ir jāņem vērā vairs ne tikai vietējā tirgus noteikumi, likumi, tendences, bet arī starptautisku organizāciju ietekmes radītie noteikumi (piemēram, WTO), ja šie uzņēmumi darbojas starptautiskos tirgos. Tirdzniecības pārnešana uz starptautisku vidi riskus nesamazina, iespējamie riski tikai transformējas citā līmenī, veidolā. Tajā pašā laikā, kad tirdzniecības iespējas ir paplašinātas, saglabājas nepieciešamība būt uzmanīgam uzņēmuma darbības īstenošanā. Piemēram, ja uzņēmums iekaro starptautisku tirgu un apgūst lielāku patērētāju loku, kas iespējams krietni pārspēj vietējā tirgū esošo patērētāju loku, neveiksmes rezultātā tas riskē pazaudēt arī tieši šo iegūto lielo patērētāju loku.

Autora komentārsAtvērt
Atlants