Vērtējums:
Publicēts: 06.06.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Domāšana', 1.
  • Konspekts 'Domāšana', 2.
  • Konspekts 'Domāšana', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Roberts Fišers „ Mācīsim bērniem domāt.”
Šajā grāmatā autors ir iztirzājis domāšanas un domāšanas prasmju raksturīgās īpašības, sīki aprakstījis par radošo, domāšanu. Devis ieteikumus vecākiem un pedagogiem par domāšanas aktivizēšanu bērnam. Šajā grāmatā autors sniedzis atbildes uz jautājumiem:
Kāpēc jāmāca bērniem domāt?
Bērniem jāmāca domāt ,lai bērns varētu sagatavoties dzīvei pasaulē, kas strauji, ļoti ātri mainās. Arī tāpēc, lai attīstītu spēju spriest, mācīties un risināt problēmas, pieņemt lēmumus. Tas jādara, lai bērns labāk prastu klausīties, runāt, lasīt un rakstīt. Bērnam ir jāmācās domāt, lai varētu mācīties no savām kļūdām, lai varētu izmantot savu jauno pieredzi. Domāšana attīsta intelektu.
Labas domāšanas nosacījumi:
Bērnu jāaicina daudz runāt
Jāuzdod jautājumi atbilstoši bērna vecumam
Jābūt domāšanai piemērotai apkārtnei, videi- bez stresa, uztraukumiem, nodrošinot svaigu gaisu.
Nedrīkst bērnu pārtraukt, kad viņi domā, mēģina izstāstīt kādu domu.
Jāļauj bērnam pašam rast un pateikt atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem.
Neteikt priekšā atbildes uzreiz bērnam, ļaujot bērnam padomāt.
Jāņem vērā bērna garīgais un fiziskais stāvoklis.
Jāstiprina bērnam pašcieņa
Jāļauj bērnam pašam būt atbildīgam, pašam domāt, pašam izvēlēties.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants