Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Pasažieru pārvadājumu prognozes "Latvijas dzelzceļš"', 1.
  • Referāts 'Pasažieru pārvadājumu prognozes "Latvijas dzelzceļš"', 2.
  • Referāts 'Pasažieru pārvadājumu prognozes "Latvijas dzelzceļš"', 3.
  • Referāts 'Pasažieru pārvadājumu prognozes "Latvijas dzelzceļš"', 4.
  • Referāts 'Pasažieru pārvadājumu prognozes "Latvijas dzelzceļš"', 5.
  • Referāts 'Pasažieru pārvadājumu prognozes "Latvijas dzelzceļš"', 6.
  • Referāts 'Pasažieru pārvadājumu prognozes "Latvijas dzelzceļš"', 7.
  • Referāts 'Pasažieru pārvadājumu prognozes "Latvijas dzelzceļš"', 8.
  • Referāts 'Pasažieru pārvadājumu prognozes "Latvijas dzelzceļš"', 9.
  • Referāts 'Pasažieru pārvadājumu prognozes "Latvijas dzelzceļš"', 10.
  • Referāts 'Pasažieru pārvadājumu prognozes "Latvijas dzelzceļš"', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Prognozēšana ir ļoti svarīgs posms uzņēmējdarbībā, jo tas atvieglo lēmumu pieņemšanu. Prognozēšanas mērķis samazināt nenoteiktību par pētāmā proces attīstību nākotnē. Jāapzinas, ka neviena prognoze nevar būt pilnīgi droša, nevar prasīt, ka tā piepildīsies vienmēr un pilnīgi precīzi.
Es izvēlējos analizēt uzņēmuma Latvijas dzelzceļš datus par pasažieru pārvadājuma apjomu Latvija.
Prognozēšanā iespējams izmantot ļoti daudz un dažādas metodes, bet savā darbā izmantojusi divas – dinamikas rindas un ekstrapolācijas grupas metodi – trenda aprēķināšanu. Darba gaitā tika aprēķināts trends un noteikts korelācijas koeficients, kas apliecina, ka funkcija izvēlēta atbilstoši. Darba gaitā izdarīja secinājumu, ka ļoti svarīgi ir izvēlēties izejas datus, jo no tā var būt atkarīgs prognozes rezultāts un ticamība šim rezultātam.
Secinājums, ka Latvijas pasažieru pārvadājuma apjoms būs stabils. Nākotnē, 2010.gadā, nav paredzami straujš pārdošanas kritums vai straujš pārdošanas kāpums. Protams, nevar aizmirst, ka šiem datiem nepastāv ciešas sakarības starp sezonalitāti un pārdoto apjomu, jo prognozes kļūda sastāda 13%.

Autora komentārsAtvērt
Atlants