-
Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļās
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija latviešu valodā | 2 | |
Anotācija angļu valodā | 3 | |
Saturs | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Saskarsmes raksturojums dažādu autoru teorijās | 7 |
1.1. | Saskarsmes vispārīgs raksturojums | 7 |
1.2. | Saskarsmes veidi un stili | 11 |
1.3. | Saskarsmes prasmju sekmēšana jaunākajā pirmskolas vecumā | 15 |
2. | Rotaļas raksturojums dažādu autoru teorijās | 22 |
2.1. | Rotaļas nozīme bērna attīstībā | 22 |
2.2. | Rotaļu veidi, to raksturojums | 26 |
2.3. | Rotaļa - saskarsmes prasmju sekmētāja | 29 |
3. | Pētījums par bērna saskarsmes prasmju veidošanos rotaļā jaunākajā pirmskolas vecumā | 34 |
3.1. | Pētījuma raksturojums | 34 |
Secinājumi | 55 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 57 | |
Pielikumi | 60 |
Secinājumi
• Saskarsme ir cilvēku savstarpējās attiecības, praktiskā un garīgā sadarbība, kas „veido mūs par cilvēkiem”.
• Jebkuram cilvēkam ir vajadzība pēc cilvēciskiem sakariem, pieķeršanās, simpātijām, pašapliecināšanās, pēc informācijas un vērtību orientāciju sistēmas.
• Rotaļa pilnveido bērna sajūtas, uztveri, atmiņu, domāšanu, attīsta fantāziju, valodu, organizē un disciplinē bērnu, audzina jūtas un morāli, bērns apgūst zināšanas ko vēlāk izmanto praksē.
• Rotaļas vingrina bērnu sarežģītākajā saskarsmes darbībā.
• Lai nodarbības saskarsmes prasmju sekmēšanai dotu pozitīvu rezultātu, pedagogam jāizprot bērnu saskarsmes problēmas.
• Lai pedagogs izvēlētos piemērotas nodarbības saskarsmes prasmju sekmēšanai, ir jānovērtē bērnu saskarsmes prasmes un jāizvēlas piemērotas rotaļnodarbības.
• Izvirzītā hipotēze: Rotaļu izmantošana saskarsmes prasmju sekmēšanā jaunākajā pirmsskolas vecumā būs veiksmīga, ja pedagogs:
izvērtēs bērnu saskarsmes prasmju attīstību;
izpratīs bērnu saskarsmes problēmu cēloņus
ir apstiprinājusies.
• Pētījuma mērķis ir izpildīts un uzdevumi realizēti.
…
Darbā apkopota teorija par dažādu veido rotaļām, saskarsmi vispār un rotaļu kā saskarsmes prasmju sekmētāju.Kā arī ,veikts pētījums par jaunākā pirmskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju uzlabošanu ar rotaļu palīdzību.