• Bērna ar garīgās attīstības traucējumiem kognitīvās darbības raksturīgākās īpatnības

     

    Konspekts3 Psiholoģija

Vērtējums:
Publicēts: 22.12.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Bērna ar garīgās attīstības traucējumiem kognitīvās darbības raksturīgākās īpatn', 1.
  • Konspekts 'Bērna ar garīgās attīstības traucējumiem kognitīvās darbības raksturīgākās īpatn', 2.
  • Konspekts 'Bērna ar garīgās attīstības traucējumiem kognitīvās darbības raksturīgākās īpatn', 3.
  • Konspekts 'Bērna ar garīgās attīstības traucējumiem kognitīvās darbības raksturīgākās īpatn', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Sajūtas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem

Bērnam ar garīgās attīstības traucējumiem sajūtu rašanos, to definēšanu un atbildes reakciju apgrūtina tas, ka viņam ir traucējumi centrālās nervu sistēmas darbībā, it īpaši analizatora smadzeņu garozas daļā, t. i. Tajos analizatoru smadzeņu centros, kur no atbilstošo perifēro sajūtu orgānu receptoriem nonāk uzbudinājums.
Cilvēkam var būt gan iedzimti, gan laika gaitā iegūti receptoru bojājumi, bet ar dažādu nodarbību, aparatūru palīdzību to darbību var kompensēt, sevišķi, ja cilvēkam normāli darbosies augstākā nervu sistēma.
Lai ārējo kairinājumu enerģiju pārvadītu nervu impulsos, un tālāk novadītu uz galvas smadzeņu attiecīgo centru, un lai rastos sajūta ir nepieciešams laiks. Bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem šis periods ir daudz ilgāks nekā bērniem ar normālu attīstības norisi.
Šiem bērniem piemīt arī pazemināts sajutīgums. Sajutīgums var atšķirties dažādos sajūtu veidos.
Bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem ir vāja sajūtu diferentācija jeb pazemināts izšķirības sajutīgums. Viņi grūtāk atšķir vienādas krāsas, nevar izšķirt garšas, ožas, kustību sajūtas.
Katram bērnam ir atšķirīga sajūtu diferentācija.
Bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem sajutīgums var mainīties laika gaitā. Tas var pazemināties, vai paaugstināties. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants