Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.12.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 1.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 2.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 3.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 4.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 5.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 6.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 7.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 8.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 9.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 10.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 11.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 12.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 13.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 14.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 15.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 16.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 17.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 18.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 19.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 20.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 21.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 22.
  • Prezentācija 'Kas ir diskusija', 23.
Darba fragmentsAizvērt

Lai diskusija sasniegtu savu mērķi, tās dalībniekiem jāievēro diskusijas kultūra – runāšanas, klausīšanās un uzvedības noteikumu kopums, kas nodrošina diskusijas sekmīgu norisi un tās dalībnieku produktīvu iesaisti.
Diskusijas vadītājam jāraugās, lai:
diskusija noritētu brīvā gaisotnē,
tiktu ievērots diskusijas temats un mērķis,
visi, kas vēlas ko teikt, varētu tikt pie vārda,
daži cilvēki nerunātu daudz un ilgi, bet citi – nemaz,
diskusija nepārvērstos par viena zinoša cilvēka monologu vai divu vienlīdz spējīgu cilvēku dialogu,
tiktu ievērota disciplīna un visus runātājus varētu dzirdēt

Vēlams, lai diskusija noritētu pēc izstrādāta plāna, tātad – diskusija būtu sagatavota.

Diskusijas noslēgumā vadītājs rezumē paustos viedokļus, izdara secinājumus, demonstrējot arī savu nostāju attiecībā uz diskusijā apspriesto tematu.

No iepriekš sagatavotām diskusijām nošķiramas tā sauktās spontānās diskusijas, kuras aizsākas pēkšņi, tad, ja temats vai jautājums klātesošajiem liekas interesants, apspriešanas vērts.

Ja spontānas diskusijas ir regulāra mācību procesa daļa, tas liecina, ka dalībnieki ir aktīvi, ieinteresēti, motivēti noskaidrot to, ko viņi vēl nezina.

Autora komentārsAtvērt
Atlants