Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.11.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 1.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 2.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 3.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 4.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 5.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 6.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 7.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 8.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 9.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 10.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 11.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 12.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 13.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 14.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 15.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 16.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 17.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 18.
  • Konspekts 'Lineāri vienādojumi', 19.
Darba fragmentsAizvērt

Sk.: Ļoti, labi, esam kopā atrisinājuši lineāru vienādojumu. Tagad sāksim risināt uzdevumus mācību grāmatas 136.lappusē. Uzdevums 3.119. (Skat. 3.pielik.) Inta, nāc pie tāfeles. Inta raksta uz tāfeles a piemēru un atrisina to. Skat. 4.pielik.)
Inta: x ir 21.
Sk.: Labi, pasvītro atbildi un sēdies! Jāni, lūdzu, pie tāfeles! (Tā turpina atrisināt 3.119. uzdevumu uz tāfeles un burtnīcās. Atrisinājumu skatīt 4.pielikumā.) Turpināsim ar 3.120. uzdevumu. (Skat.3.pielik.) Juri, nāc, lūdzu, pie tāfeles! (Juris uzraksta iepriekšminētā uzdevuma a piemēru un atrisina to, pārējie risina patstāvīgi burtnīcā un salīdzinot ar tāfeli.) Sandra, lūdzu! (Tā risina 3.120.uzdevumu. Atrisinājumu skatīt 5.pielikumā.) Tagad būs uzdevums pāros! (Skat. 6.pielik.) Katram pārim iedošu aploksni ar kartītēm uz kurām būs vienādojumi un vienādojumu saknes. Jūsu uzdevums ir sameklēt katram vienādojumam īsto sakni. Viena sakne katrā aploksnē ir lieka. (Skolotāja izdala aploksnes tā, ka katram pārim, kas sēž tuvu viens pie otra ir atšķirīgi uzdevuma kartīšu varianti. Skolēni pāros meklē atbilstošās vienādojumu saknes. Skolotāja seko darbam, pārbauda kā veicas.) Kura tad galu galā ir liekā sakne?
Skolēni: Desmit!
Sk.: Jā, visiem palika pāri kartīte x = 10. Staigājot pa klasi, redzēju, ka visi pāri ar uzdevumu tika galā. Ļoti labi, tas nozīmē, ka mākat atrast lineāra vienādojuma saknes. Tagad veikli salieciet kartītes atpakaļ aploksnēs, jo mums jāpaspēj izpildīt vēl vienu uzdevumu. (Skolēni ievieto kartītes aploksnēs.) Risināsim 3.123. uzdevumu 136.lappusē(skat. 3. pielik.). (Skolēni nāk pa vienam pie tāfeles, uzraksta piemēru un atrisina to, pārējie risina patstāvīgi burtnīcā un salīdzina ar atrisinājumu uz tāfeles. Atrisinājumu skatīt 7.pielikumā.) Ļoti labi esat pastrādājuši, paldies! Vēl tikai aizpildiet pašvērtējuma lapiņas. (Skolotāja izdala pašvērtējuma lapiņas(skatīt 8.pielik.). Skolēni tās aizpilda un atdot skolotājai, kas tās pārskata.) Redzu, ka visi šodien esat iemācījušies atrisināt lineārus vienādojumus, un vēl gribat kaut ko par tiem uzzināt un iemācīties. Tas ir ļoti labi, jo nākamajās stundās mēs to darīsim. Redzu, ka jums gandrīz visiem vislabāk patika pāru darbs un stundā jūs jutāties labi. Man par to prieks. Paldies jums. (Noskan zvans.)

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants