Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Profesionālā leksika izrāžu un ierakstu industrijā', 1.
  • Konspekts 'Profesionālā leksika izrāžu un ierakstu industrijā', 2.
  • Konspekts 'Profesionālā leksika izrāžu un ierakstu industrijā', 3.
  • Konspekts 'Profesionālā leksika izrāžu un ierakstu industrijā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Mūzikas industrija - Music industry (angl.)
Mūzikā balstītu, savstarpēji saistītu komercdarbību kopums. ( Industria - latin. rosība, darbība)

Skaņu ierakstu industrija - Record industry (angl.)
Savstarpēji saistītu komercdarbību kopums ar mērķi gūt labumu no skaņu ierakstu producēšanas, izgatavošanas un pārdošanas.

Izrāžu industrija - Show business industry (angl.)
Savstarpēji saistītu komercdarbību kopums ar mērķi gūt labumu no publisku izrāžu producēšanas un rīkošanas.
Producents - Producer (angl.)
(Producens – latin. “ražojošs”) fiziska vai juridiska persona, kas uzņēmusies radīt produktu. Skaņu ierakstu industrijas izpratnē ar apzīmējumu producents saprot gan gala produkta - skaņu nesēju kopiju izgatavotājus - juridiskas personas (firmas- producenta tiesību pārņēmējas), gan intelektuālo produktu tiešos radītājus - fiziskas personas vai to apvienības. Mūzikā balstītu izrāžu izpratnē producents ir fiziska vai juridiska persona, kura izrādi - koncertu izveido (uzstāda, iestudē).

Mākslinieks - Artist ( angl.)
Vienskaitlī tiek lietots gan fiziskas personas, gan mākslinieku grupas (ansamblis, orķestris, koris, aktieru trupa un taml.) apzīmēšanai.…

Atlants