Vērtējums:
Publicēts: 19.09.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Preču un pakalpojumu starptautiskā pielāgošana. Finansēšanas un maksājumu metode', 1.
  • Konspekts 'Preču un pakalpojumu starptautiskā pielāgošana. Finansēšanas un maksājumu metode', 2.
  • Konspekts 'Preču un pakalpojumu starptautiskā pielāgošana. Finansēšanas un maksājumu metode', 3.
  • Konspekts 'Preču un pakalpojumu starptautiskā pielāgošana. Finansēšanas un maksājumu metode', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Lēmumu par adaptāciju ietekmējošie faktori
Plānojot to, kā produkts tiks pārdots ārzemēs, uzņēmumam jāpadomā par trīs faktoru kopām: mērķa tirgus/-i, produkts un tā iezīmes, kompānijas iezīmes (piemēram, pieejami resursi, politika). Lielai daļai uzņēmumu galvenais jautājums, kas saistīts ar adaptāciju ir: Vai pūles ir ieguldīto resursu vērtas- regulējot produkta noietu, izejvielu kontrole, pakalpojumu sniegšana, ieguldītie līdzekļi tirgus izpētes veikšanā. Lielākajai daļai firmu, veicot produkta adaptāciju, izmaksām ir jābūt mērenām. Izmaksas ir mērenas tad, kad adaptācija ir pārdomāta.
Parasti pielāgošanā skar produkta iesaiņojumu, produkta izmēru, marķēšanu, produkta sastāvdaļas un iezīmes, lietošanas instrukciju. Mazākā pakāpē adaptācija skar logo un zīmola nosaukumu.
Nav universāla līdzekļa visu adaptācijas problēmu risināšanai. Vairāki uzņēmumi veido lēmumu un atbalsta sistēmas kā palīglīdzekli produkta adaptācijai, bet daži uzņēmumi izsver katru situāciju atsevišķi. Visiem produktiem ir jāatbilst dominējošiem vides apstākļiem, pār kuriem tirgum nav nekādas kontroles. Tas attiecas uz tiesiskajiem, ekonomiskajiem un klimata apstākļiem tirgū. Pārējie produkta adaptācijas faktori tiek mainīti, lai palielinātu savu konkurētspēju svešā tirgū. Tas tiek sasniegt pieskaņojot konkurētspējīgus piedāvājumus, vadoties pēc pircēju vēlmēm un vajadzībām, kā arī vietējām izplatīšanas sistēmas prasībām.

Autora komentārsAtvērt
Atlants