Vērtējums:
Publicēts: 10.11.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Žans Bodrijārs masu mediju ietekmē', 1.
  • Referāts 'Žans Bodrijārs masu mediju ietekmē', 2.
  • Referāts 'Žans Bodrijārs masu mediju ietekmē', 3.
  • Referāts 'Žans Bodrijārs masu mediju ietekmē', 4.
  • Referāts 'Žans Bodrijārs masu mediju ietekmē', 5.
  • Referāts 'Žans Bodrijārs masu mediju ietekmē', 6.
  • Referāts 'Žans Bodrijārs masu mediju ietekmē', 7.
  • Referāts 'Žans Bodrijārs masu mediju ietekmē', 8.
Darba fragmentsAizvērt

3. Tēmas nozīmība un interpretācija
Mūsdienās sabiedrība ļoti ietekmējas no ziņu kanāliem, preses rakstiem un interneta vietnēm. Cilvēki personificē uztvertās ziņas kā rezultātā, tās sāk ietekmēt viņu dzīves. Ir iespējams novērot arī to, ka masu mediji nenodrošina atgriezenisko saiti starp sūtītāju un adresāta saņēmēju, tādējādi veicinot vienvirziena informācijas plūsmu.
Sāk rasties iespaids, ka mediji nenoliedzami sāk valdīt pār cilvēku - nevis lietas kalpo cilvēkam, bet cilvēks lietām. Mediji burtiski tiecas pārņemt patērētāja apziņu, savukārt, cilvēks tiecas pēc arvien lielākas ilūzijas, kļūstot par vāju un atkarīgu būtni, kurai neatliek nekas cits kā priecāties par plašajām iespējām, ko piedāvā tehnoloģijas.
Mūsdienu mediju kultūra ir informācijas plūsmas intensitāte. Cilvēka dzīve mediju klātbūtnē liecina par fundamentālām izmaiņām cilvēku attiecībās, kā arī par jaunas, atšķirīgas cilvēka izpratnes tapšanu. Ir radusies jau pirmā tehnoloģiju apmāktā paaudze, kuras pārstāvji lielāko daļu sava laika pavada mākslīgi radītā vidē, ko biežāk saucam par virtuālo vidi.
Cilvēks vairs nespēj iedomāties savu dzīvi bez piekļuves tajā, līdz ar to, viņa brīvība saistās ar atrašanos tīmeklī. Atrodoties šādā vidē, zūd koncentrēšanās spējas sakarā ar vēlmi ātri iegūt informāciju. Cilvēks kļūst atkarīgs no komunicēšanas un sazināšanas ar citiem virtuālas vides dalībniekiem. Izklaide, darbs, iepirkšanās un komunikācija nav iedomājama bez virtuālas vides esamības.
Masu mediji savas izplatības un ietekmes dēļ kļūst par ievērojamu sabiedrības izglītības un audzināšanas faktoru. Taču jāpiebilst, ka medijiem nav atgriezeniskās saites ar cilvēku, tādēļ tie, spēj realizēt tikai vienvirziena komunikāciju – no raidītāja pie publikas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants