Vērtējums:
Publicēts: 15.12.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Dadaisms', 1.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 2.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 3.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 4.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 5.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Dadaisms - mākslas virziens,kura piekritēji par savas daiļrades avotu uzskatīja mākslinieka spēli ar pasauli,radās Šveicē 1916.gadā.Šis mākslas, literatūras un mūzikas virziens pastāvēja līdz 1922.gadam, kad nemanot apsīka.
 
Biogrāfiski fakti par Marselu Dišānu
Marsels Dišāns (1887–1968) piedzima inteliģentā ģimenē un auga starp vēl sešiem brāļiem un māsām, no kuriem trīs arī kļuva par māksliniekiem – brāļi Žaks Vijons, Reimonds Dišāns Vijons un māsa Suzanna Dišāna-Krotī. 
Bija franču mākslinieks, kura darbi sevišķi ietekmējuši dadaisma mākslas attīstību.
1915. gadā Dišāns radīja terminu ready-made, ar kuru viņš apzīmēja ikdienišķu priekšmetu, kam mākslinieks piešķir mākslasdarba statusu.
Eksperimentējis arī ar svešiem mākslas darbiem, piemēram, piezīmējot "Monas Lizas" reprodukcijai ūsas un ķīļbārdiņu.
Lai arī Dišāns nav radījis pārāk daudz mākslas darbu, pateicoties viņa oriģinalitātes spēkam un ideju produktivitātei, viņš tiek uzskatīts par vienu no visnozīmīgākajiem māksliniekiem 20. gs. mākslā.
Dišāna reputācija sāka augt 20. gs. 60. gados postmodernisma kontekstā. Viņš kļūst par laikmeta guru un leģendu savas dzīves laikā.Viņš ir visvairāk aprunātais, mākslas teorētiķu un citu gardēžu vidū “izlocītais” mākslinieks, kurš par leģendu kļuva jau savas dzīves laikā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants