Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Jūlijs Aleksandrs Students', 1.
  • Konspekts 'Jūlijs Aleksandrs Students', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Vispārīgā paidagoģija. 2. daļa.

6.nodaļa; Audzināšanas posmi; C) Audzināšana dzīvē tās plašākajā nozīmē.

1. Dzīve, tās jaukumi un grūtumi, prieki un bēdas.
2. Cilvēks un viņa apkārtne.
3. Iedzimtība un audzināšana.
4. Pašaudzināšana.
5. Raksturs un personība.

Dzīve, tās jaukumi un grūtumi, prieki un bēdas.

Atstājot skolu(pamat-,vidus-,augst-) jaunietis „ieiet dzīvē”. Ģimene un skola joprojām ietilpst dzīvē. Ieejot dzīvē, mēs patiešām sastopamies ar citādiem apstākļiem nekā tie bijuši ģimenē un skolā. Tā būtu „dzīves skola”.
Pati galvenā pazīme, kas kļūst raksturīga jaunieša stāvoklim, ieejot dzīvē, ir nepieciešamība nostāties, „uz patstāvīgām kājām”. ( vairums jauniešu ir pieraduši, ka par viņiem rūpējas vecāki)
Vai jaunietis būtu audzis labos vai slikto apstākļos, reiz tomēr viņam jākļūst patstāvīgam. Jāiet dzīvē, un kā izrādās, ka Dzīve jaunieti reti kad saņem, ja tā varētu izteikties, mīlīgām rokām; parasti dzīve mūs saņem cietsirdīgu sirdi un ledainām rokām.

Atlants