Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.10.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 13 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'J.A.Komenska izvirzītās skolu pārveidošanas idejas, to mūsdienīgums', 1.
  • Referāts 'J.A.Komenska izvirzītās skolu pārveidošanas idejas, to mūsdienīgums', 2.
  • Referāts 'J.A.Komenska izvirzītās skolu pārveidošanas idejas, to mūsdienīgums', 3.
  • Referāts 'J.A.Komenska izvirzītās skolu pārveidošanas idejas, to mūsdienīgums', 4.
  • Referāts 'J.A.Komenska izvirzītās skolu pārveidošanas idejas, to mūsdienīgums', 5.
  • Referāts 'J.A.Komenska izvirzītās skolu pārveidošanas idejas, to mūsdienīgums', 6.
  • Referāts 'J.A.Komenska izvirzītās skolu pārveidošanas idejas, to mūsdienīgums', 7.
Darba fragmentsAizvērt

J.A.Komenskis (1592-1670), ir čehu izcelsmes pedagogs, kas visu savu dzīvi veltījis pedagoģiskajam darbam, tā pilnveidošanai, uzrakstījis daudzas grāmatas, kurās paudis savas atziņas par mācību un audzināšanas procesu skolās, tā pilnveidošanu un pašu skolu reorganizāciju, atbilstoši autora atziņām par šo procesu. Pats Komenskis mācījies čehu protestantu skolā, kas bija tipiska sava laika iestāde ar sliktu darba organizāciju un tādām pat darba metodēm. J.A.Komenskis vēlāk ar nožēlu esot atcerējies tur pavadītos gadus, un tas arī viņu rosinājis meklēt jaunus ceļus pedagoģijā. Ar brālības (protestantisma kustība) atbalstu 1611.g. Komenskis iestājas Herbornas universitātē, kur paralēli teoloģijai studēja senās pasaules domātāju - Aristoteļa, Platona, Senekas u.c. darbus. 22 gadu vecumā J.A.Komenskis kļuva par latīņu skolas vadītāju Pršerovā, kurā kādreiz bija mācījies arī pats. Pēc neilga laika J.A.Komenski pārcēla uz Fulneku, kur viņu ievēlēja par mācītāju un vienlaikus viņš veica arī latīņu skolas vadītāja pienākumus. Šajā darbā J.A.Komenskis centās iedzīvināt savas idejas par to, kādam jābūt mācību un audzināšanas procesam [9;26]: …

Autora komentārsAtvērt
Atlants