• Reklāma un tās loma ekonomikā, attīstības raksturojums. Reklāmas lomas raksturojums mārketingā; klasifikācija

     

    Konspekts9 Mārketings, reklāma

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā, attīstības raksturojums. Reklāmas lomas raksturoj', 1.
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā, attīstības raksturojums. Reklāmas lomas raksturoj', 2.
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā, attīstības raksturojums. Reklāmas lomas raksturoj', 3.
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā, attīstības raksturojums. Reklāmas lomas raksturoj', 4.
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā, attīstības raksturojums. Reklāmas lomas raksturoj', 5.
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā, attīstības raksturojums. Reklāmas lomas raksturoj', 6.
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā, attīstības raksturojums. Reklāmas lomas raksturoj', 7.
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā, attīstības raksturojums. Reklāmas lomas raksturoj', 8.
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā, attīstības raksturojums. Reklāmas lomas raksturoj', 9.
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā, attīstības raksturojums. Reklāmas lomas raksturoj', 10.
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā, attīstības raksturojums. Reklāmas lomas raksturoj', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Reklāma kā tirdznieciskās informācijas specifisks veids.
Reklāmas nepieciešamību noteicošās īpatnības:
1.Preču ražošanas sistēmai raksturīgs tirgus. Tā veidi ir preču ražotāju, preču realizētāju, preču pircēju tirgus. Tirgi teritoriālā nozīmē var būt vietējie, nacionālie, reģionālie, pasaules, iekšējie, ārējie. Jebkurā tirgū realizācijai domātais produkts mēdz būt gan ražošanas, gan patēriņa.
2.Preču ražošanas sistēmas dalībnieku ekonomiskā pastāvība. Uzņēmēji ir ieinteresēti informēt par savu eksistenci, par saviem ražojumiem, par savu darbību. Tā iemesli: arvien palielinās pastāvīgo tirgus dalībnieku skaits; turpinās ražošanas specializācija; nepārtraukti parādās jaunas preces; notiek tirgus piedāvājuma un pieprasījuma samērošana – tirgus konjunktūra. Piedāvājums pastāvīgi palielinās un sarūk, pieprasījums no vienām precēm pārorientējas uz citām, izmainās agrākā pieprasījuma struktūra. Tā rezultātā šīs izmaiņas uztur tirgu dinamiskā stāvoklī.
1. Ja konjunktūra izmainās uzņēmumam nelabvēlīgā virzienā, tam nepieciešams īpaši popularizēt savu produktu, lai saglabātu pircējus.
2. Pieprasījuma struktūras vai apjoma vai abu šo parametru vienlaicīgu pārmaiņu rezultātā krasi var palielināties to vai citu preču pircēju skaits. Ja uzņēmums šīs preces spēj saražot vai jau ir saražojis, tad tas ir jādara zināms pircējiem.
Ja uzņēmums reklamē trūkstošās preces, tad ir iespējams panākt:
• Pastiprināt izjaukti līdzsvaru starp pieprasījumu un piedāvājumu;
• Kāpināt pieprasījumu, kas dot iespēju paaugstināt cenu, gūt lielāku peļņu;
• Ja turpina reklamēt preci, kura dotajā brīdī nevar tikt piegādāta tirgum, lai iespējamie konkurenti nepārvilinātu pircēju vai lai pircēji neaizmirstu par šādu firmu, firmas vārdu.

Atlants