Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mikroekonomika', 1.
Darba fragmentsAizvērt

Tirgus – process, kurā pircēji un pārdevēji vienojas par preču pirkšanas un pārdošanas nosacījumiem un kas, balstoties uz konkurenci, nodrošina līdzsvaru. Pilnīga konkurence – nozīmē to, ka jebkurš viens atsevišķs tirgus dalībnieks nespēj ietekmēt cenas tirgū, visiem tirgus dalībniekiem ir pilnīga informācija par tirgu, un dalībniekiem ir iespējams neierobežoti ieiet un iziet no tirgus. Pircēji un pārdevēji ir cenas ņēmēji. Pieprasījums: parāda sakarību starp pieprasīto preces daudzumu un tās cenu; pieprasītais daudzums jeb faktiskais pieprasījums – preces daudzums, ko patērētāji ir gatavi iegādāties pie noteiktas cenas. Piedāvājums: parāda sakarību starp piedāvāto preces daudzumu un tās cenu; piedāvātais daudzums jeb faktiskais piedāvājums – preces daudzums, ko pārdevēji ir gatavi pārdot pie noteiktas cenas. Pieprasījuma likums – jo lielāka ir preces cena, jo mazāks ir pieprasītais daudzums un otrādi. Pieprasījuma līkne ir lejup vērsta. Piedāvājuma likums – jo lielāka ir preces cena, jo lielāks ir piedāvātais daudzums un otrādi. Piedāvājuma līkne ir augšup vērsta.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants