Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.10.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģija', 1.
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģija', 2.
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģija', 3.
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģija', 4.
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģija', 5.
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģija', 6.
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģija', 7.
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģija', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Modeļi
• Modelis – noteikts paraugs kā vajadzētu rīkoties, dzīvot u.t.t.
• Funkcijas : pievērst uzmanību, identifikācija (Begler).
• Modeļu iedarbība balstās uz cilvēka nepārliecinātību, nedrošību par savu statusu sabiedrībā un vajadzību pēc sociālās atzinības, noteiktas vietas sabiedrībā.
• Modeļi-kultūras vērtību paraugi ( kas sabiedrībā tiek uzskatīts par vērtību –skaists izskats, augums, ģimene, šiks auto, mobilais u.t.t.) (McCraken).
• Modelis > produkts > patērētājs.
• Modeļa īpašības, attieksme pret to tiek pārnesta uz produktu, savukārt attieksme pret produktu uz patērētāju.
• Balstās uz sociālās iemācīšanās teoriju ( Bandura, Ross&Ross).
• Skatoties uz citiem mēs apgūstam uzvedības modeļus.
• Modelis = produkts.
• Produkts tiek uztverts kā līdzeklis, ar kura palīdzību var iegūt modeļa statusu.
• Reklāmas ar modeli mērķis- radīt ideālu vīziju, ar ko patērētājam orientēt savu uzvedību.
• Modelim jābūt tikai nedaudz “augstākam” kā auditorijai.(piemērs: biju bezdarbnieks, iemācījos angļu valodu, tā ieguvu darbu)
• Lomu problēma-dažādās auditorijās ir atšķirīgi priekšstati par lomām(Reichenbach, Whitney, Roberts&Wortzel).(piemērs: sievietes var būt tradicionāli vai moderni orientētas)
• Reklāma, kura atbilda auditorijas orientācijai, tika novērtēta augstāk, nekā reklāma ar pretējas orientācijas modeļiem. Sievietes ar moderno orientāciju(modRoll) reklāmas ar tradicionālo (tradPort) novērtēja slikti.
• Imitācija-mācīšanās- kā uzvedības modelis, paraugs.
• Imitē modeļus ar augstu statusu, simpātiskus, atraktīvus vai tādu modeļu uzvedību, kas tiek “atalgota”.
• (piemērs: aktivizē impulsus un vīrieši pievērsīs uzmanību)
• Mācīšanās no modeļa- sekas var būt jaunu uzvedības veidu apgūšana, uzvedības bremzēšana vai pavājināšana, novērotāja emocionalizēšanās ( Bandura).
• Simpātiskums
• Pievilcīgas personas teiktajam pievēršam daudz lielāku uzmanību.
• Pievilcība nedrīkst būt pārāk liela, tad tā atgrūž, labāk par modeli izmantot līdzīgas pievilcības personu(Bierhoff).

Atlants