Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.11.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Emocionālā inteliģence bērnam', 1.
  • Konspekts 'Emocionālā inteliģence bērnam', 2.
  • Konspekts 'Emocionālā inteliģence bērnam', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Pārlasot dažādus rakstus par šo tēmu, jo vairāk lasīju, jo stingrāka kļuva mana pārliecība, ka emocionālo inteliģenci vajadzētu attīstīt visiem, gan pieaugušajiem, gan bērniem. Tās attīstīšanai ir milzīgi argumenti, gan no dažādiem pētījumiem, statistiskām un pašas pieredzes.
Tas, ka bērnam iemācītu atpazīt emocijas un kontrolēt tās, ļautu izvairīties no dažādām nelāgām situācijām. Bieži savā darbā pirmsskolā izšķirot kādu strīdu un runājoties ar strīda aizsācēju, var novērot, ka viņš ir pārpratis otra bērna mīmiku – emocijas, uztvēris to kā naidīgu, kaut gan tā bijusi neitrāla. Tieši šī nespēja izprast citu emocijas noved pie konfliktiem.
Man ļoti iepatikās, ka bērni iemācās skatīties uz situācijām ne tikai no sava skatupunkta, bet iemācās iejusties cita ādā. Tieši šis faktors jau parāda, ka bērni iemācās sajust empātiju, kas ļauj izprast citu rīcību un emocijas.
Kā svarīgākie emocionālās inteliģences attīstīšanas iemesli būtu jāmin spēja apvaldīt savas emocijas, kontrolēt tās un labvēlīgi atrisināt konfliktus, kas palīdz bērniem gan skolā, gan tālākajā dzīvē. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants