-
CSDD sociālās reklāmas kampaņas "Piesprādzē, neriskē!" analīze
KAMPAŅAS REZULTĀTS UN PALIEKOŠIE EFEKTI
„Reklāmas kampaņa ir stratēģisks plāns, kas apvieno kopējā idejā reklāmas paziņojumu sērijas dažādos plašsaziņas līdzekļos noteiktā laika posmā.”6
Uzskatu, ka šī ir ļoti labi uztverama un iedarbīga sociālās reklāmas kampaņa un labi spēj realizēt sasniedzamos mērķus. Bērnus tā spēj piesaistīt, gan ar multenīti un dziesmiņu, gan arī ar CSDD realizētajām, viņiem adresētajām aktivitātēm. Tāpat veiksmīgi ir izveidots akcijas simbols Robītis - mīkstā rotaļlieta, kas ir gan kā mantiņa, gan atgādinājums, ir sprādzējams pie bērnu sēdekļa drošības jostas un “dzīvo tēta vai mammas automašīnā”. Arī pieaugušie veiksmīgi ir piesaistīti ar dziesmiņu, ko dungo kopā ar saviem mazajiem. Reklāmā ietvertā informācija ir mudinājusi viņus aizdomāties par sekām, kuras var būt, ja bērni netiek sprādzēti. Tāpat tos rosina domāt un rīkoties iedarbīgā vides reklāma. Kā pluss un galvenais paliekošais efekts, manuprāt, ir bērnu atgādinājumi vecākiem (tā kā mazajiem patīk rituāli un kārtība, viņi ir čakli atgādinātāji), ka „”vajag taču sprādzēties” ne tikai akcijas laikā, bet arī pēc tās beigām radio un televīzijā un CSDD akcijās. Šīs kampaņas rezultātā pieaugušajiem rodas pozitīvs pieradums – sprādzēties pašiem un sprādzēt savus mazos pasažierus. Savukārt, atkārtotās akcijas pēc laika, iedarbojās gan kā labs atgādinājums lielajiem, gan kā svaiga informācija jau citai, “jaunajai paaudzei”.
…
Šī kampaņa tiek periodiski realizēta, jo, kā liecina statistika, vēl arvien bojā gājušo bērnu – pasažieru skaits nav mazinājies. Diemžēl ir pieaudzis arī ievienoto skaits. „Satiksmes ministrs Krišjānis Peters uzsver: „Ar kampaņu „Piesprādzē! Neriskē!” Latvija pirmo reizi vēsturē iesaistās starptautiskā Eiropas projektā, kuru atbalsta Eiropas Komisija. Šādās kampaņas šogad notiek 15 Eiropas valstīs.” Viens no efektīvākajiem veidiem kā samazināt uz ceļiem bojā gājušo skaitu ir šādas satiksmes drošības kampaņas, kā arī stingrākas likuma normas. Šis tad arī ir tas iemesls kādēļ tiek realizēta šī kampaņa. Vienlaicīgi ar kampaņu „Piesprādzē! Neriskē!” tika sagatavotas izmaiņas likumos, kas paredzēja lielāku sodu autovadītājam par bērna nepiesprādzēšanu un nepiesprādzēšanos pašam. Šīs kampaņas mērķis ir palielināt drošības jostu lietotāju skaitu un samazināt ceļu satiksmes negadījumos ievainoto un bojā gājušo skaitu. Tās rīkotāji ar kampaņas starpniecību vēlas mainīt bērnu un viņu vecāku, kā arī citu autovadītāju attieksmi un panākt, lai drošības jostas obligāti lietotu gan auto vadītāji, gan pasažieri visos transportlīdzekļos. Kampaņa tika rīkota, lai uzrunātu pēc iespējas plašāku sabiedrības daļu.