Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga pētījumi', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga pētījumi', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga pētījumi', 3.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga pētījumi', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Sekmīgai mārketinga stratēģiju plānošanai ir nepieciešama informācija – par potenciāliem mērķu tirgiem un viņu iespējamo reakciju uz uzņēmuma mārketinga mix, kā arī par konkurentiem un citiem no uzņēmuma kontrolējamiem lielumiem. Bez labas mārketinga informācijas vadītājs vadās pēc intuīcijas vai minējumiem, kas mūsu ātri mainīgajos konkurences apstākļos un ekonomiskajā situācijā izraisa neveiksmes. Informācijas iegūšanai par iekšējiem un ārējiem uzņēmuma darbības apstākļiem, tiek pielietotas dažādas metodes. To rezultāti parāda situāciju, kādā pašlaik atrodas uzņēmums. Mārketinga informācijas sistēma ir pastāvīgi funkcionējoša un savstarpēji saistīta cilvēku, iekārtas un darbību sistēma, kas paredzēta informācijas vākšanai, apstrādei, analīzei, novērtēšanai un sadalei pēc vietas, laika un precizitātes, lai pieņemtu lēmumus mārketinga jomā.1
Taču, veiksmīga mārketinga pamats ir tirgus pētījums, kuru preces ražotājs atkarībā no savām finansiālajām iespējām var veikt pats vai pasūtīt specializētās aģentūrās, kas veic mārketinga pētījumus. Mārketinga pētījumi pēc definīcijas ir darbības veids, kas ar informācijas palīdzību sasaista mārketinga speciālistu ar patērētājiem, pircējiem un sabiedrību kopumā. Mārketinga pētījumi ir nepieciešami jebkuram uzņēmumam, ja tas darbojas brīvā tirgū.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants