Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Atļautais un aizliegtais reklāmā', 1.
  • Referāts 'Atļautais un aizliegtais reklāmā', 2.
  • Referāts 'Atļautais un aizliegtais reklāmā', 3.
  • Referāts 'Atļautais un aizliegtais reklāmā', 4.
  • Referāts 'Atļautais un aizliegtais reklāmā', 5.
  • Referāts 'Atļautais un aizliegtais reklāmā', 6.
  • Referāts 'Atļautais un aizliegtais reklāmā', 7.
  • Referāts 'Atļautais un aizliegtais reklāmā', 8.
  • Referāts 'Atļautais un aizliegtais reklāmā', 9.
  • Referāts 'Atļautais un aizliegtais reklāmā', 10.
  • Referāts 'Atļautais un aizliegtais reklāmā', 11.
  • Referāts 'Atļautais un aizliegtais reklāmā', 12.
  • Referāts 'Atļautais un aizliegtais reklāmā', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Reklāmas likums    3
2.  Radio un televīzijas likums    4
3.  Maldinoša reklāma    5
4.  Salīdzinoša reklāma    6
5.  Vispārējie aizliegumi reklāmā    7
7.  Tabakas izstrādājumu un alkoholisko dzērienu reklāma    8
8.  Zāļu reklāma    9
9.  Reklāma laikrakstā „Diena”    11
10.  Izmantotie avoti    14
Darba fragmentsAizvērt

Reklāmas likums tika pieņemts 1999.gada 20.decembrī. To parakstīja Rīgā 2000.gada 10.janvārī Valsts prezidente V.Vīķe-Freiberga.
Reklāmas likuma pirmajā pantā ir teikts, ka „reklāma ir ar uzņēmējdarbību vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.
Šī likuma otrais pants nosaka to, ka likuma mērķis ir:
1)„reglamentēt reklāmas izgatavošanu un izplatīšanu, kā arī noteikt reklāmas izgatavošanā un izplatīšanā iesaistīto personu tiesības, pienākumus un atbildību;
2) aizsargāt personu, kā arī kopumā visas sabiedrības intereses reklāmas jomā;
3) veicināt godīgu konkurenci.”
Reklāmai izvirzāmās vispārīgās prasības
(1) „Reklāmai jābūt likumīgai, patiesai un objektīvai, tā veidojama saskaņā ar godprātīgu reklāmas praksi. Reklāma nedrīkst mazināt sabiedrības uzticēšanos reklāmai, un tai jāatbilst godīgas konkurences principiem.
(2) Reklāmā atļauts iekļaut tikai tādus paziņojumus vai vizuālos attēlus, kas nepārkāpj ētikas, humānisma, morāles, tikumības un pieklājības normas.”
Reklāmai, kurā izteikts speciāls piedāvājums vai pasludināta izpārdošana, jāatbilst vispārējiem reklāmas noteikumiem un tajā norāda:
1) speciālā piedāvājuma priekšmetu;
2) datumu, kurā speciālais piedāvājums vai izpārdošana sākas un beidzas;
3) nosacījumus, no kuriem atkarīgs speciālais piedāvājums vai izpārdošana.”
Radio un televīzija ir vieni no lielākajiem reklāmu pārraidītājiem, tāpēc arī šajos medijos ir izveidoti noteikumi, kas regulē reklāmu saturu un citus ar tām saistītus ierobežojumus:

22. pants. Reklāmas izvietošana
(1) „Reklāmai jābūt skaidri atšķiramai, ar redzamiem un/vai dzirdamiem līdzekļiem norobežotai no pārējās programmas. Raidījumos ievietotajai reklāmai jābūt raidījuma vai valsts valodā. Reklāma vizuālajās programmās izvietojama blokos.
(2) Valsts svētku ceremoniju translēšanas laikā reklāmas izplatīšana atļauta, tikai saskaņojot to ar šo ceremoniju organizētājiem.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants