Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Eksporta būtība | 4 |
2. | Eksporta nepieciešamība | 5 |
3. | Latvijas komersantu atbalsts eksportā | 6 |
3.1. | Latvijas Investīcijas un attīstības aģentūras eksporta vecināšanas pakalpojumi | 7 |
4. | Uzņēmējdarbības veicināšana | 9 |
5. | Latvijas eksporta plāns 2013. – 2019. Gadam | 10 |
Secinājumi | 11 | |
Izmantotā literatūra | 12 |
Secinājumi
Ar eksportu saprot iekšzemē saražoto preču un pakalpojumu pārdošanu patērētājiem ārvalstīs. Ārējā tirdzniecība ir ļoti svarīgs kritērijs, kas nosaka ekonomisko izaugsmi valstī.
Eksporta ietekmējošie faktori ir relālais IKP ārvalstīs, valsts iekšzemē ražoto preču un pakalpojumu cenas salīdzinājumā ar tādu pašu izstrādājumu cenām ārvalstīs un valūtas kurss.
Viens no svarīgākajiem eksporta ieguvumiem ir pārdošanas apjoma un peļas palielināsana.
Latvijas uzņēmumiem padziļinātu eksporta atbalstu sniedz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra un Latvijas Ārējās ekonomiskās pārstāvniecības ārvalstīs.
Lai veicinātu uz eksportu orientētas uzņēmējdarbības attīstību, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra piedāvā uzņēmējiem plašu pakalpojumu klāstu, kā eksporta seminārus, nirdzniecības misijas, kontaktbiržas, individuālās vizītes un nacionālos stendus.
…
Viens no svarīgākajiem kritērijiem, kas raksturo ekonomiskās izaugsmes attīstību valstī, ir ārējā tirdzniecība. Ar eksportu ekonomikā saprot vienā vai vairākās valstīs saražotu preču pārdošanu citās valstīs. Tas pats attiecas arī uz pakalpojumiem. Eksports, tāpat kā imports, ir svarīgākie starptautiskās tirdzniecības aspekti. Valstis parasti cenšas atbalstīt savu uzņēmumu eksporta aktivitātes, izstrādājot un īstenojot eksporta politiku, eksporta programmas, plānus un pasākumus. Latvijā eksporta veicināšana ir Ekonomikas ministrijas kompetencē. Tās īstenotā eksporta atbalsta politika ietver ārējo ekonomisko pārstāvniecību veidošanu un uzturēšanu, eksporta kredītu garantēšanu, atbalsta sniegšanu ārējo tirgu apgūšanā u.c. pasākumus.