Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.05.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 1.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 2.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 3.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 4.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 5.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 6.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 7.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 8.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 9.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 10.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 11.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 12.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 13.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 14.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 15.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 16.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 17.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 18.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 19.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 20.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 21.
  • Referāts 'Jauniešu attieksme pret valodas kultūru', 22.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Jēdzienu skaidrojums    5
1.  Kultūra un valodas kultūra    6
1.1.  Kultūras jēdziens    6
1.2.  Valodas kultūra    7
1.3.  Latviešu literārā valoda    11
2.  Pusaudžu vecumposma īpatnības    14
3.  Jauniešu attieksme pret valodas kultūru Salaspils 1. vidusskolā (praktiskais pētījums)    16
Darba fragmentsAizvērt

Valodas kultūra ir nozīmīga katras tautas attīstībā. Tā ir pasaules un tautas vispārējās kultūras sastāvdaļa. Svarīgs mūsu valodas attīstības nosacījums ir valodas kultūras ievērošana. Mūsdienās sabiedrības attieksme pret valodu kā saziņas līdzekli ir nevērīga, tajā jūtama citu valodu ietekme, kā arī žargons un lamu vārdi, ko visbiežāk dzirdam arī jauniešu runā. Tā kā, savu turpmāko dzīvi vēlos saistīt tieši ar valodas kultūru, tāpēc man tas šķita tik nozīmīgi, un es vēlējos izpētīt jauniešu attieksmi pret latviešu valodu un runas kultūru, cēloņus, kādēļ jaunieši runā neliterārā valodā.

Pētījuma mērķis
Izpētīt Salaspils 1. vidusskolas 10. – 12. klašu skolēnu attieksmi pret valodas kultūru.
Hipotēze
Salaspils 1. vidusskolas jauniešu attieksme pret valodas kultūru ir nevērīga.
Pētījuma uzdevumi
1.Iepazīties ar teorētisko literatūru par pētāmo problēmu.
2.Izpētīt skolēnu attieksmi pret valodas kultūru.
3.Sagatavot anketas un veikt skolēnu aptauju.
4.Apkopot un analizēt anketēšanas rezultātus.

1. Kultūra un valodas kultūra
1.1. KULTŪRAS JĒDZIENS
Vārds kultūra cēlies no latīņu cultura, kas nozīmē kopšana, apstrādāšana. Ar kultūras jēdzienu mēs iepazīstamies daudzu autoru darbos. Svešvārdu vārdnīcā tiek skaidrots, ka kultūra ir viss, ko cilvēku sabiedrība radījusi ar cilvēku fizisko un garīgo darbu atšķirībā no dabas parādībām; šaurākā nozīmē kultūra ir sabiedrības idejiskais un morālais stāvoklis, ko noteic sabiedrības dzīves materiālie apstākļi un kas izpaužas sabiedrības sadzīvē, ideoloģijā, izglītībā un audzināšanā, zinātnes un mākslas sasniegumos.[9., 409.] Šajā skaidrojumā ir uzsvērts, ka cilvēks pats ir radījis kultūru, ko šaurā nozīmē saprot kā sabiedrības dzīves izpausmi.
5. Savukārt Maija un Rihards Kūļi savā grāmatā „Filozofija” kultūru skaidro šādi: „Kultūra ir viss, ko radījis cilvēks pagājušā gadsimta pieejā. Nav tādas cilvēciskās esamības jomas, tādas radības formas, kurai nevarētu pievienot vārdu kultūra. [4., 38.] Ar jēdzienu kultūra šajā definīcijā tiek vērsta uzmanība uz vērtībām, ko cilvēks sev laika gaitā izveidojis.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants