-
Darbs ar dabas materiāliem
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
Gleznas un kolāžas no dabas materiāliem | 4 | |
Mērķis | 5 | |
Uzdevumi | 5 | |
Metodiskie materiāli | 5 | |
Stundas norises gaita | 6 | |
Darba vērtējums | 7 | |
Plānotie rezultāti | 7 | |
Izmantotā literatūra | 8 |
Vizuālās mākslas stundās, darbojoties ar dabas materiāliem, skolēni izmanto 7 tehnikas:
Līmēšanu,
Griešanu,
Spraušanu,
Tīšanu,
Vīšanu,
Siešanu,
Veidošanu,
Kā arī apgūst kompozīcijas elementus un tuvāk iepazīst augus, kurus izmanto darbos. Veidot skolēnos darba kultūru- kārtības izjūtu, precizitāti, neatlaidību.
Attīstīt skolēnos mākslas izpratni, krāsu un noskaņas izjūtu, saskatīt skaisto dabā.
Attīstīt skolēnu spējas un izkopt gaumes izjūtu, strādājot pārsvarā ar augu valsts materiāliem.
Skolēni, sagatavojot dabas materiālus:
Mācās tos savākt;
Uzzina, kur var šos augus izmantot, kāda ir to nozīme cilvēku dzīvē;
uzzina, kurus augus var žāvēt, kurus nevar;
iepazīst dažādu augu augļus.
Bērns saskata nokrāsas gan mežā, pļavā, gan dzīvajā, gan nedzīvajā dabā dažādos gadalaikos…
Ikviens vēlas, lai apkārt viņam būtu estētiski sakārtota vide un dzīve, bet bieži paši to neprot vai arī nevēlas radīt. Tāpēc skolēnu estētiskajai audzināšanai dažādos laikposmos mācību procesā ir bijusi svarīga nozīme. Caur emocijām un jūtām attīstās estētiskā gaume, veidojas estētiskie priekšstati, attīstās personības estētiskās vajadzības, rodas prasīga attieksme pret estētiskajām un mākslas vērtībām. Īpaši svarīga nozīme estētiskās izpratnes veidošanā ir dabai. Tās krāsu, formu un skaņu daudzveidība veido pamatu cilvēku izpratnei par skaisto, estētisko. Diemžēl apkārtējai videi, dabas skaistumam veltām pārāk maz uzmanības. Skolēniem grūtības sagādā dabas objektu vērošana un salīdzināšana, jo viņi nav pieraduši veikt šāda veida darbības.