Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.10.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Impresionisms pasaulē un Latvijā', 1.
  • Referāts 'Impresionisms pasaulē un Latvijā', 2.
  • Referāts 'Impresionisms pasaulē un Latvijā', 3.
  • Referāts 'Impresionisms pasaulē un Latvijā', 4.
  • Referāts 'Impresionisms pasaulē un Latvijā', 5.
  • Referāts 'Impresionisms pasaulē un Latvijā', 6.
  • Referāts 'Impresionisms pasaulē un Latvijā', 7.
  • Referāts 'Impresionisms pasaulē un Latvijā', 8.
  • Referāts 'Impresionisms pasaulē un Latvijā', 9.
  • Referāts 'Impresionisms pasaulē un Latvijā', 10.
  • Referāts 'Impresionisms pasaulē un Latvijā', 11.
  • Referāts 'Impresionisms pasaulē un Latvijā', 12.
  • Referāts 'Impresionisms pasaulē un Latvijā', 13.
  • Referāts 'Impresionisms pasaulē un Latvijā', 14.
  • Referāts 'Impresionisms pasaulē un Latvijā', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads   
  Impresionisma pārstāvji   
  Edgars Degā   
  Vinsents van Gogs   
  Pols Gogēns   
  Alfreds Sislē   
  Klods Monē   
  Postimpresionisma pārstāvji   
  Vinsents van Gogs   
  Anrī Tulūzs-Lotreks   
  Pols Sezans   
  Salons, tā darbība   
  Krāsas   
  Nobeigums   
  Mākslas vārdnīca   
  izmantotā literatūra   
Darba fragmentsAizvērt

Impresionisms ir mākslas virziens 19. gs.70.g., kas attīstījās zemē ar īpaši augstu kultūras līmeni un aktīvu mākslas dzīvi Francijā.
Šis mākslas virziens krasi izmainīja glezniecību, taču tas bija pēdējais virziens, kas vēl daļēji balstījās uz klasiskās mākslas sasniegumiem.
Mākslinieki, kas pārstāvēja šo jauno mākslas virzienu, savos darbos attaisnoja dabas elementus(ņirboņu ūdenī, saules gaismas rotaļas, miglu, vējā viļņojošos kokus un laukus),risināja sadzīves tēmas, pievērsās pilsētnieku pastaigām, izbraukumiem ar laivām. Viņi savās gleznās izcēla visu parasto un necilo. Darbi tika radīti plenērā- brīvā dabā.
Jaunie gleznotāji skatītājus ar saviem darbiem iepazīstināja 1874.g., kad mākslinieki bija sarīkojuši savu pirmo izstādi fotogrāfa Nadara Ateljē telpās.
Mākslinieki savos darbos nevēlējās attēlot priekšmetus, cilvēkus un pasauli ap tiem pēc tradicionālā paņēmiena. Viņus interesēja viss mainīgais, nepatstāvīgais, ātri gaistošais, Viss, ko var uztvert kā acumirkļa iespaidu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants