• Aktuālākas ar kontroli un vērtēšanu saistītās problēmsituācijas

     

    Eseja9 Pedagoģija

Vērtējums:
Publicēts: 20.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Aktuālākas ar kontroli un vērtēšanu saistītās problēmsituācijas', 1.
  • Eseja 'Aktuālākas ar kontroli un vērtēšanu saistītās problēmsituācijas', 2.
  • Eseja 'Aktuālākas ar kontroli un vērtēšanu saistītās problēmsituācijas', 3.
  • Eseja 'Aktuālākas ar kontroli un vērtēšanu saistītās problēmsituācijas', 4.
  • Eseja 'Aktuālākas ar kontroli un vērtēšanu saistītās problēmsituācijas', 5.
  • Eseja 'Aktuālākas ar kontroli un vērtēšanu saistītās problēmsituācijas', 6.
  • Eseja 'Aktuālākas ar kontroli un vērtēšanu saistītās problēmsituācijas', 7.
  • Eseja 'Aktuālākas ar kontroli un vērtēšanu saistītās problēmsituācijas', 8.
  • Eseja 'Aktuālākas ar kontroli un vērtēšanu saistītās problēmsituācijas', 9.
  • Eseja 'Aktuālākas ar kontroli un vērtēšanu saistītās problēmsituācijas', 10.
  • Eseja 'Aktuālākas ar kontroli un vērtēšanu saistītās problēmsituācijas', 11.
  • Eseja 'Aktuālākas ar kontroli un vērtēšanu saistītās problēmsituācijas', 12.
  • Eseja 'Aktuālākas ar kontroli un vērtēšanu saistītās problēmsituācijas', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
1.  Vērtēšana un kontrole mācību procesā    6
1.1.  Vērtēšana    6
1.2.  Kontrole    8
2.  Ar kontroli un vērtēšanu saistītās aktuālākās problēmas Latvijā - diskusija    10
  Secinājumi    13
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    14
Darba fragmentsAizvērt

Šajā ciklā kontrole un plānošana ir objektīvākie vērtēšanas procesa soļi, jeb, lai labi vērtētu ir jāprot labi plānot. Taču vērtēšana pēc būtības ir subjektīvs process un tas cik lielā mēra novērtējums būs objektīvs ir atkarīgs no vērtēšanas procesa plānošanā un kontrolē ieguldītā darba mācību mērķi, uzdevumu sagatavošanā un objektīvu kritēriju, rādītāju izstrādes.
Novērtējumam, tai skaitā atzīmei kā vērtēšanas procesa sastāvdaļai ir tikai epizodisks un subjektīvs raksturs un tai nevajadzētu būt noteicošai ne izglītības kvalitātes ne skolēna sasniegumu rādītājam. Novērtējumam būtu jāatklāj cik labi un ar kādu piepūli izglītojamais ir sasniedzis savu nosprausto mērķi, nevis cik labs ir viņa darba rezultāts salīdzinājumā ar citiem [4, 14]. Tai pat laikā skolēnam ir nepieciešams objektīvs novērtējums par viņa stiprajām un vājajām pusēm, par skolēna progresu un regresu mācību procesā, lai viņš pats spētu apzināties savu spēju un prasmju atbilstību nospraustajiem mērķiem un saprast, kas vēl ir nepieciešams vai iztrūkst, lai šos mērķus varētu īstenot.
Vērtēšanas procesam būtu jāveicina skolēna pašcieņas un pašapziņas izaugsme - jāakcentē meistarība un atdeve ar kādu veikts uzdevums, nevis pati uzdevuma veikšana, un jāvirza skolēna domas uz mācīšanos un panākumu sasniegšanu sevis paša dēļ.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants