Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.12.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Ievads kreativitātes teorijās', 1.
  • Referāts 'Ievads kreativitātes teorijās', 2.
  • Referāts 'Ievads kreativitātes teorijās', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Kreativitātes process var tikt novērots un konstatēts, bet vēl neviens nezina, no kurienes tas rodas. Šis jautājums ir uztraucis psihologos jau sen. Daudzi psiholoģijas filozofiskie novirzieni ir centušies aprakstīt kreativitāti. Un katrs no šiem novirzieniem kardināli atšķiras no citiem.
Psihoanalītiskais
Šīs virziens “saka”, ka kreativitāte rodas no mūsu iekšējiem “dzinējiem”. Ar to ir domātas cilvēka pirmatnējās dziņas. Freids ir teicis, ka neapmierinātās vēlēšanās ir kreativitātes dzinējspēks; katra nepiepildīta fantāzija nekur nepazūd, bet kādreiz nāk laukā, kad jārada kas jauns. Balstoties uz Freidu, kreativitāte rodas jau trīs gadu vecumā.
Citi Freida sekotāji kreativitāti saistīja ar mūsu ID. Cilvēki vienmēr mēģina rast labsajūtu un izbēgt no sāpēm. Saikne starp kreativitāti un pirmatnējām dziņām ir ļoti svarīga. Dažkārt mēs šīs “zemo” enerģiju varam izmantot “augstu” lietu radīšanai.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants