Vērtējums:
Publicēts: 24.02.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Sabiedrisko attiecību metodes un principi', 1.
  • Eseja 'Sabiedrisko attiecību metodes un principi', 2.
  • Eseja 'Sabiedrisko attiecību metodes un principi', 3.
  • Eseja 'Sabiedrisko attiecību metodes un principi', 4.
  • Eseja 'Sabiedrisko attiecību metodes un principi', 5.
  • Eseja 'Sabiedrisko attiecību metodes un principi', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Attiecībā uz varas pamatiem sabiedrisko attiecību praktiķi uzskatīja sevi par noderīgas informācijas sniegšanu, pielāgošanos žurnālistu darba kārtībai un ietekmes izdarīšanu, galvenokārt pateicoties labajām attiecībām ar žurnālistiem. Tāpēc sabiedrisko attiecību praktizētāji galvenokārt cenšas izmantot mīkstas varas bāzes, piešķirot žurnālistiem augstu brīvības pakāpi attiecībā uz to,
vai savā darbā paļauties uz sabiedrisko attiecību materiāliem. Tādējādi sabiedrisko attiecību praktiķi pieņem, ka žurnālisti paļaujas uz sabiedrisko attiecību materiāliem ar saturu saistītu iemeslu dēļ,
piemēram, informācijas augstā kvalitāte vai ekskluzivitāte. Žurnālisti turpretī uzskatīja, ka sabiedrisko attiecību praktiķi izdara spiedienu, lai ietekmētu žurnālistiku, vai arī pērk reklāmas vietu apmaiņā pret vēlamo ziņu atspoguļojumu. Tādējādi žurnālisti uztver, ka sabiedrisko attiecību
praktiķi galvenokārt izmanto cietās varas bāzes, lai nodrošinātu, ka viņi savā darbā paļaujas uz sabiedrisko attiecību materiāliem. Iespējams, abas puses pārspīlē savu nostāju iepriekš aprakstīto
uztveres noviržu dēļ.
Reklāmas vietas pirkšana (atlīdzības jauda) un labu kontaktu uzturēšana (eksperta vara) - izskaidroja sabiedrisko attiecību dažādību un atšķirības žurnālistikas darbā. Šis atzinums ir ievērojams, jo abas stratēģijas ir tik dažādas, cik vien iespējams. No vienas puses, tie izmanto
īstermiņa stratēģiju, kas netieši balstās uz vienkāršu apmaiņas principu: naudu apmaiņā pret publicitāti.…

Atlants