Vērtējums:
Publicēts: 07.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas veidošanās īpatnības', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas veidošanās īpatnības', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas veidošanās īpatnības', 3.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas veidošanās īpatnības', 4.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas veidošanās īpatnības', 5.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas veidošanās īpatnības', 6.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas veidošanās īpatnības', 7.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas veidošanās īpatnības', 8.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas veidošanās īpatnības', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Kas ir reklāma? Tas ir sazināšanās veids, kas tieši vai netieši veicina preču vai pakalpojumu pārdošanu patērētājam. Reklāma ir daudzveidīga un tās izplatīšanai izmanto visus mēdiju veidus: žurnālus un avīzes, radio, televīziju, kino, telefonus, internetu utt.”.
Reklāmas var izvietot gan uzņēmēji, gan privātpersonas, reklāmas likums attiecas uz abiem. (1) Reklāmas mērķauditorija var būt visi cilvēki, atsevišķa cilvēku grupa vai atsevišķi indivīdi. Ir ļoti svarīgi, lai reklāmas spētu „paņemt” un ieinteresēt tai paredzēto mērķauditoriju, jo bieži vien nekvalitatīvi izstrādātas reklāmas nevis piesaista, bet gan atbaida potenciālos klientus. Reklāma spēj ietekmēt cilvēka domas un jūtas, patērētāju uzvedību un emocijas, vēlēšanās un sapņus
Reiz lasot interviju ar reklāmas aģentūras „Zoom” radošo direktoru Ēriku Stendzenieku (2005/04), palika atmiņā viņa formulējums, kas ir reklāma- „Es domāju, ka reklāma ir runāšanās ar cilvēkiem. Tāpat kā māksla. Un tieši tāpat kā māksla, tā ir arī manipulācija. Laba reklāma ir tāda pozitīva, gaiša manipulācija(2) .

Firmas „Garnier“ reklāma pretgrumbu krēmam „Ultralift“
Firmas „Garnier“ reklāma pretgrumbu krēmam „Ultralift“ medijos parādījās 2003. gada sākumā. Produkts tika reklamēts neilgu laiku un tad pazuda no mēdijiem, toties vēlāk atkal atsākās šī produkta reklāmas kampaņa, medijos atkal ir redzamas krēma „Ultralift“ reklāmas. Kaut gan šoreiz veids, ka tiek reklamēts produkts ir mainījies.
Mērķauditorija, ko reklāmas veidotāji gribēja sasniegt ir sievietes pēc 30 gadu vecuma. Reklāmā nozīmīgs tēls ir Ķīnas cīņu kucēns Šarpejs (Shar-Pei) ar visai savdabīgu izskatu - āda uz visa ķermeņa, bet sevišķi uz kakla un galvas krīt lielās krokās, tas arī tiek izmantots kā metafora. Kucēns šajā gadījumā ir bijis efektīvs uzmanības piesaistīšanas līdzeklis, jo vairumam sieviešu patīk dzīvnieki, jo īpaši kucēni. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants