Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.03.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 1.
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 2.
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 3.
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 4.
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 5.
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 6.
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 7.
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 8.
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 9.
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 10.
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 11.
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 12.
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 13.
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 14.
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 15.
  • Referāts 'Mūsdienu jauniešu sarunvalodas raksturojums ', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Anotācija   
2.  Ievads   
3.  Jauniešu valoda kā lingvistiskās izpētes objekts   
4.  Opozicija „Jauniešu sarunvaloda-pieaugušo sarunvaloda   
5.  Jauniešu valodas leksika   
5.1.  Aizgūvumi   
5.2.  Vulgārismi   
5.3.  Jaunvārdi   
6.  Jauniešu valodas lietojuma motivācija   
6.1.  Latvijā aptaujāto skolēnu jauniešu valodas lietojuma motivācija   
7.  Jauniešu valodas lietojums brīvajā laikā   
8.  Žargonismi un Žargons   
Darba fragmentsAizvērt

Jauniešu valoda kā lingvistisks fenomens valodnieku uzmanību saistījusi daudzviet pasaulē. Plašāki pētījumi veikti Vācijā, Francijā, Norvēģijā, ASV. 4. starptautiskajā zinātniskajā konferencē par jauniešu valodu tika aplūkoti vairāku kontrastīvo pētījumu rezultāti, norādot uz jauniešu valodas pieaugošo internacionalizāciju un globalizāciju. Plašsaziņas līdzekļi un modernās tehnoloģijas veicina vienotas jauniešu kultūras un dzīves uztveres veidošanos visā pasaulē. Ir pamats uzskatīt, ka līdzīgs dzīvesveids tiek arī līdzīgi izpausts – tas atspoguļojas jauniešu valodā, kas ir nozīmīgs šīs sabiedrības daļas pašapliecināšanās līdzeklis. Ne tikai jēdzieni „jaunieši”, „jauniešu mode” un„jauniešu kultūra”, bet arī vērojumi dzīvē liecina, ka jauniešu domāšanas veidā, viņu prioritātēs, viņu attieksmē citam pret citu un pret pieaugušajiem pastāv kopīgas vai līdzīgas iezīmes, kas pārsniedz viena valodas kolektīva ietvaros. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants