-
Masu medijos publicēto ideālu ietekme uz pusaudzes emocionālo stāvokli
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Teorētiskā daļa Masu medijos ideālu, emociju un pusaudžu vecumposma teorētiskā izpēte | 5 |
1.1. | Emocijas un to veidi | 5 |
1.2. | Galvenās emociju klasifikācijas | 6 |
1.3. | Emociju vērtība | 7 |
1.4. | Emocionālo stāvokļu veidi | 7 |
1.5. | Pusaudžu vecuma īpatnības | 8 |
1.6. | Masu mediju ietekme uz patērētāju | 11 |
Secinājumi | 14 | |
2. | Praktiskā daļa Masu medijos publicēto ideālu ietekmes praktiskā izpēte uz pusaudzes emocionālo stāvokli | 15 |
2.1. | Respondentu izlases un izmantoto metodiku apraksts | 15 |
2.2. | Pētījumā iegūto rezultātu apstrāde un analīze | 15 |
2.3. | Pētījuma rezultātu interpretācija | 17 |
Nobeigums | 18 | |
Izmantotā literatūra | 19 | |
Anotācija | 20 |
Nobeigums
Iepazīstoties un izanalizējot psiholoģisko literatūru, tika izpētītas zinātnieku, psihologu atziņas par emocijām, pusaudžu vecumposma īpatnībām un par masu mediju ideāliem.
Nonācu pie secinājuma, ka, mūsdienās visai lielu lomu ikviena pusaudža dzīvē ieņem masu informācijas līdzekļi jeb mediji. Izziņas intereses pusaudzim galvenokārt ir saistītas ar notikuma sižeta uztveri. Attīstības procesā pusaudža vecumā ir raksturīga emocionalitāte, kā arī visizteiktākā vēlēšanās ātrāk kļūt pieaugušam un patstāvīgam. Masu mediji producē noteiktus stereotipus gan uzvedībā, gan gaumē, kas attālina jauniešus no patiesās realitātes. Pusaudzis, kura personība vēl tikai veidojas, patiesībā ir viegli aizskarams un ietekmējams.
Bet mēs zinām, ka laika, ko veltīt saviem bērniem, paliek arvien mazāk. Viņi zināmā mērā ir kļuvuši par TV un citu moderno tehnoloģiju manipulāciju upuriem.
Faktiski ar mediju starpniecību tiek mainīta vērtību un morāles orientācija sabiedrības uzskatos, tieši tāpēc mediju saturam ir liela nozīme.
Šī pētnieciskā darba iegūtie rezultāti ļauj izdarīt secinājumu, ka masu medijiem ir būtiska loma pusaudzes dzīvē, un ir apstiprinājusies hipotēze, ka masu mediju publicētie ideāli negatīvi ietekmē pusaudzes emocionālo stāvokli.
…
Pētījuma objekts: Pusaudzes 11-16 gadu vecumā. Pētījuma priekšmets: Saikne starp masu medijos publicētajiem tēliem un to radītajām emocijām pusaudzēm. Hipotēze: Masu medijos publicētie ideāli negatīvi ietekmē pusaudzes emocionālo stāvokli. Darba mērķis: Izpētīt masu medijos publicēto ideālu ietekmi uz pusaudzes emocionālo stāvokli. Uzdevumi: 1. Analizēt literatūru par - emocijām un emocionālajiem stāvokļiem; - pusaudžu vecumposmu īpatnībām; - masu mediju ietekmi uz patērētāju. 2. Atbilstoša metodikas atlase, ar kuras palīdzību var noteikt, vai masu mediju radītais ideāls ietekmē pusaudzes emocionālo stāvokli. 3. Pētījumā iegūto rezultātu analīze. 4. Secinājumu izveide. Metodika: 1. Literatūras analīze; 2. Anketēšana.
Pielikumu nav.