Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.08.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Pasakas analīze kultūrantropoloģijā', 1.
  • Eseja 'Pasakas analīze kultūrantropoloģijā', 2.
  • Eseja 'Pasakas analīze kultūrantropoloģijā', 3.
  • Eseja 'Pasakas analīze kultūrantropoloģijā', 4.
  • Eseja 'Pasakas analīze kultūrantropoloģijā', 5.
  • Eseja 'Pasakas analīze kultūrantropoloģijā', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Vienam tēvam trīs dēli: divi gudri, trešais muļķis.
Trīs izsaka daudzveidību, radošos spēkus, auglību, kustību, kas, ejot uz priekšu, pārvar dualitāti. Triāde – veseluma skaitlis, jo satur sākumu, vidu un beigas. Ķermenis, dvēsele, gars. Trīs norāda uz to, ka iniciācija jāiziet trešajam dēlam – muļķītim, kas ir zemāks attiecībā pret abiem brāļiem.
Muļķis vienreiz uzgājis bites bērnus un sāka viņus mocīt. Bērni teica: “Nemoci vis mūs, mēs tev varam palīdzēt!”
Bite simbolizē dažādas īpašības, pirmkārt, čaklumu, sociālo organizāciju un tīrību. Tas norāda uz to, ka iniciējamajam ir jāiemācās rūpēties pašam par sevi, ka to vairs nedarīs kāds cits (māte). Ka šī tīrība, sevis sakopšana vēlāk dzīvē noderēs.
Viņš atteicis:”Ko tāds mūdzītis var palīdzēt?” un palaidis vaļā. Gājis tālāk – uzgājis ērgļa bērnus. Tāpat atkal sarunājušies.
Ērglis simbolozē spēku, izturību, Bībelē – visvarenības vai ticības spēka simbols. Ērglis varētu simbolizēt iniciējamā cilvēka nākošās nepieciešamās īpašības, kas viņu sagatavotu pašam iniciācijas rituālam. Ka viņam jābūt stipram, izturīgam, ka viņam jāiztur uzliktie pārbaudījumi, lai pārietu citā pakāpē.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants