Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 1.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 2.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 3.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 4.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 5.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 6.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 7.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 8.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 9.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 10.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 11.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 12.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 13.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 14.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 15.
  • Referāts 'Transporta pakalpojumu nozīme Latvijas tautsaimniecībā', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
1.  Transporta nozares loma Latvijas tautsaimniecībā    5
1.1.  Esošās situācijas raksturojums    5
1.2.  Pasažieru pārvadātāju politika    5
2.  Pasažieru pārvadājumu statistika    7
2.1.  Autobusa pasažieru pārvadājumi    7
2.2.  Trolejbusu pasažieru pārvadājumi    8
2.3.  Tramvaja pasažiera pārvadājumi    8
2.4.  Dzelzceļa pasažiera pārvadājumi    9
3.  Autobusu pasažieru pārvadāšanas kompānijas Latvijā    11
3.1.  Pasažieru pārvadājumu kompānija A/S „NORDEKA”    11
3.2.  Autobusu pasažieru pārvadāšanas kompānija A/S „EUROLINES”    11
3.3.  Pasažieru pārvadājumu kompānija SIA „Rīga satiksme”    12
4.  Autotransporta pasažieru pārvadājumu uzņēmumu problēmas    14
4.1.  Autotransporta pasažieru pārvadājumu tiešie konkurenti    14
4.2.  Politiskā un ekonomiskā situācija    16
5.  Secinājumi un priekšlikumi    17
6.  Ekonomiskais piemērs    18
7.  Bibliogrāfiskais saraksts    19
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

Transports ir tā tautsaimniecības nozare, bez kuras nevar pastāvēt neviena cita ražotne, pat ne parastākais pārtikas veikals, kuram periodiski ir jāpapildina preču klāsts, un bez transporta to praktiski nav iespējams izdarīt. Tāpat transporta pakalpojumi ir nepieciešami arī cilvēkiem, kuriem jānokļūst, piemēra, no vienas valsts uz otru vai arī no okeāna viena krasta uz otru.[1;8.lpp]
Latvijā transporta pakalpojumiem ir sevišķā nozīme, jo Latvijai atrodoties starptautisko tirdzniecības ceļu krustpunktā, jāapmierina gan iekšējo kravu un pasažieru pārvadājumi, gan tranzīta pakalpojumi uz citā valstīm. Tieši tranzīta pakalpojumi strauji veicina tautsaimniecības attīstību kopumā, palielinot nodarbinātību iedzīvotājiem, peļņu uzņēmējiem, stabilizējot ārējas tirdzniecības bilanci un lata kursu, bet no otras puses palielinot prasības speciālistiem transporta pakalpojumu ekonomikas jomā. Latvijas ģeogrāfiskais stāvoklis vienmēr ir ticis uzskatīts par lielu prioritāti transporta pakalpojumu biznesam, it īpaši tranzītam, bet diemžēl valsts noteiktā politika un uzņēmumu marketinga politika, un citu apstākļu dēļ tranzīta attīstības iespējas netiek pilnīgi izmantotas.[1;3.lpp]
Protams, liela loma Latvijas tautsaimniecībā ir arī pasažieru pārvadājumiem. Pieaugot cilvēku labklājības līmenim pieaug prasības pēc transporta pakalpojumiem. Latvijā strauji attīstās pasažieru pārvadājumu kvalitāte, tas pārsvarā ir saistīts ar lielo pasažieru pārvadājumu firmu konkurenci. Aviokompānijas samazina cenas saviem pakalpojumiem, līdz ar to sauszemes pasažieru pārvadājumu kompānijas izjūt spēcīgu konkurenci, spēj izdzīvot tikai lielās pasažieru pārvadājuma kompānijas. Cilvēki biežāk autotransporta vietā izvēlas avio pakalpojumus. Avio pakalpojumus izmanto vairāk cilvēki, tas ir saistīts gan ar cenu samazināšanos, gan ar to, ka tādējādi cilvēki var pārvietoties daudz ātrāk. Autotransporta pārvadātājiem ir grūti konkurēt, jo valsts izstrādāta politika, nepalīdz tiem, un konkurēt ar zemajām aviobiļešu cenām ir grūti.
Šī referāta mērķis ir izanalizēt autotransporta pasažieru iekšzemes pārvadājumus Latvijā, novērtēt analīzes rezultātus, atklāt pozitīvās un negatīvās tendences un izstrādāt priekšlikumus šī pakalpojuma attīstībai.

Autora komentārsAtvērt
Atlants