Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.11.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Prasme klausīties un jautāt', 1.
  • Konspekts 'Prasme klausīties un jautāt', 2.
  • Konspekts 'Prasme klausīties un jautāt', 3.
  • Konspekts 'Prasme klausīties un jautāt', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Uzskata, ka klausīšanās ir pati svarīgākā no saskarsmes prasmēm, ka tā ir pat svarīgāka par runāšanu. No visa laika, ko pavadām komunikācijā ar citiem cilvēkiem, mēs runājam tikai 30 %, bet klausāmies 45 %. Klausīšanās ir informācijas uztveres process, kura laikā informācija tiek saņemta, dekodēta, apjēgta un interpretēta. Uz jautājumu:” Vai tu mani dzirdi?”, visi automātiski atbild, ka jā, bet ir ļoti liela starpība starp vienkārši dzirdēšanu un klausīšanos. Cilvēks pārsvarā ir orientēts uz sevi, tādēļ ļoti bieži nemaz neklausās, ko otrs viņam stāsta. Klausīties nozīmē izvērtēt informāciju, saprast to, atcerēties un reaģēt jeb atbildēt. Atbildes saņemšana ir ļoti būtiska komunikācijas procesa sastāvdaļa, jo komunikācijai pārsvarā ir dialoga raksturs. Atgriezeniskā saite var izpausties dažādos veidos un formās: mājiens ar galvu, atbilde, kas izteikta mutiski vai ar elektroniskā pasta starpniecību. Galvenais ir informācijas sūtītājam saņemt apstiprinājumu, ka ziņa vispār ir „saņemta” un izprasta. …

Atlants