Vērtējums:
Publicēts: 12.03.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 1.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 2.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 3.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 4.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 5.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 6.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 7.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 8.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 9.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 10.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 11.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 12.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 13.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 14.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 15.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 16.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 17.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 18.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 19.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 20.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 21.
  • Referāts 'Administrativo tiesību principi', 22.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  VISPĀRĒJO TIESĪBU PRINCIPA JĒDZIENS UN VEIDI    5
2.  ADMINISTRATĪVO TIESĪBU NOZARES PRINCIPI    8
3.  LIKUMĪBAS PRINCIPS    11
4.  PERSONAS TIESĪBU UN BRĪVĪBU IEVĒROŠANAS PRINCIPS    13
5.  CITI ADMINISTRATĪVO TIESĪBU APAKŠNOZARES PRINCIPI    15
  IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    18
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Daudzi svarīgi vispārējie tiesību principi tiek normatīvi atvasināti no Latvijas Republikas Satversmes 1. panta, Latvijas valsts suverēnā vara pieder Latvijas tautai, kā arī cilvēktiesības ietilpst vispārējo tiesību principu tvērumā, tad šādā gadījumā var būt jārisina jautājums par rakstītās normas konstitucionalitāti. Vispārējos tiesību principus piemēro, ja attiecīgo jautājumu neregulē ārējais normatīvais akts. Kaut arī rakstīto tiesību normu sistēma nav pilnīga, tomēr tiesību sistēma ir pilnīga (bez robiem), jo ar normatīvo tiesību aktu tieši nenoregulētos gadījumus atrisina, pamatojoties uz vispārējiem tiesību principiem. Tamdēļ principus mēdz dēvēt par t.s. augstākajām tiesībām, jo tie zināmā mērā stāv pāri normatīvajiem aktiem. Tas izskaidro, kā praktiski var darboties iestāžu un tiesu juridiskās obstrukcijas aizliegums.
Salīdzinot tiesību normas ar tiesību principiem secinājums visbiežāk ir šāds: tiesību norma ir formulēta attiecībā uz noteiktu juridisko situāciju un izmantojama tikai šajā situācijā. Principam šajā ziņā ir priekšrocība- tas ir vispārīgs, lietojams nenoteikta skaita gadījumos. Ja piemērojamais normatīvais tiesību akts saturiski neatbilst vispārējiem tiesību principiem, kas ir papildu tiesību avots, normatīvā tiesību akta spēkā esamību izvērtē tam pilnvarota institūcija.
Daļu no indivīda pamattiesībām pret valsti likumdevējs var ierobežot - to
nepārprotami nosaka Latvijas Republikas Satversmes 116. pants.
Taču, pēc autores domām, tas, ka cilvēktiesības var tikt ierobežotas, neietekmē to raksturu, jo likumdevējs pamattiesības var ierobežot konkrēta gadījuma ietvaros, nevis atņemt indivīdiem pavisam. Turklāt, ierobežojot cilvēktiesības, ir jāievēro samērīguma principa, kas ir vispārējo tiesību principu prasība.
Ikdienā, kārtojot savas lietas, gan indivīdi, gan juridiskās personas, kopā sauktas par personām, saskaras ar pašvaldību un valsts pārvaldes iestāžu un ierēdņu rīcību, kas parasti attiecībā pret personām izpaužas tām labvēlīga vai nelabvēlīga administratīva akta formā vai kā iestādes faktiskā rīcība. Administratīvo tiesību uzdevums ir ne tikai aizstāvēt indivīdus no valsts nelikumīgām darbībām, bet arī nodrošināt efektīvu administrācijas darbību un daudz lielāku sabiedrības līdzdalību publiskās administrācijas īstenotajā administratīvajā darbībā.

Atlants