Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.04.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Eseja 'Kruīzu kuģi kā tūrisma sektors, darbības specifika, ievērojamākās kompānijas', 1.
  • Eseja 'Kruīzu kuģi kā tūrisma sektors, darbības specifika, ievērojamākās kompānijas', 2.
  • Eseja 'Kruīzu kuģi kā tūrisma sektors, darbības specifika, ievērojamākās kompānijas', 3.
  • Eseja 'Kruīzu kuģi kā tūrisma sektors, darbības specifika, ievērojamākās kompānijas', 4.
  • Eseja 'Kruīzu kuģi kā tūrisma sektors, darbības specifika, ievērojamākās kompānijas', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Iesākumā mazliet par kruīzceļojuma vēsturi.
Pēc 50.gadiem pasažieru kuģošanas industrijā sāka vairāk attīstīties ši nozare.Sākotnēji šīs pārmaiņas bija grūtas;esošie kuģi izrādijās par veciem un par dārgiem,lai tos izmantotu kruīziem. To lielums irobežoja ostu skaitu, kurās tie varēja iegriezties. Līdz 90.gadu vidum pasaulē darbojās vairāk nekā 260 kruīzkuģu. Vairāk nekā 150 kuģu bija reģistrēti ASV ostās. Visas attīstītās valstis piedzīvo ievērojamu kruīzceļojumu pieprasījuma pieaugumu, un apprēķini rāda, ka 2000.gadā pasaules kruīztirgus ir apmēram 8,9 milj, tonnu kravnesības liels. 90. gados konkurence starp kruīzlīnijām ir bijusi tāda,ka tikai nedaudzas kompānijas var apgalvot,ka strādā ar peļņu,neskatoties uz to, ka tās ir piedzīvojušas strauji pieaugošu pieprasījumu. Tā rezultātā var gandrīz droši apgalvot, ka nākotnē, tāpat kā tas ir citos tūrisma industrijas sektoros,būs lielāka tirgus koncentrācija.
Runājot ar Latvijas Tūrisma firmu pārstāvjien no tādām aģentūrām kā Go travel pārstāvi un NEK-Tour pārstāvi Ilzi Zaubi - Mezīti nonācu pie secinājuma, ka pēdējos 5 gados Latvijas tūristu vidū arvien populārāki kļūst ceļojuma veids – kruīzs, jo tie ir lieliska alternatīva atpūtai viesnīcā pie jūras.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants