Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.02.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Džezs', 1.
  • Eseja 'Džezs', 2.
  • Eseja 'Džezs', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Kūldžezs (cool jazz – vēsais džezs) radās 50. gadu sākumā kā savdabīga reakcija uz bībopa sarežģītību un elitāro raksturu. Kūldžeza pārstāvji organizēja lielus orķestrus, kuru sastāvā bija arī daži simfoniskā orķestra instrumenti – mežrags, flauta un oboja.
Kūldžeza mūziku gan lieliem orķestriem, gan maziem ansambļiem zīmīgi ietekmēja Eiropas 20 gadsimta klasiskās mūzikas virzieni kā impresionisms un neoklasicisms. Piemēram, franču impresionista Kloda Debisī mūzika spēcīgi iespaidoja izcilā kūldžezista – baltā pianista Bila Evansa (1929 – 1980) daiļradi.

Sešdesmito gadu otrajā pusē jaunatni pilnīgi savaldzināja un pārņēma rokmūzika. Arī plašais populārās mūzikas patērētāju slānis pārorientējās uz popmūziku, kas izmantoja rokmūzikas elementus. Rezultātā džeza mūzika izrādījās nostumta malā. Daudzu izcilu džeza mūziķu pameta ASV un aizbrauca uz Eiropu kur vēl joprojām bija saglabājusies visdzīvākā interese par šo ,mūzikas veidu, it sevišķi Francijā un Dānijā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants