Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Situāciju analīze', 1.
  • Konspekts 'Situāciju analīze', 2.
  • Konspekts 'Situāciju analīze', 3.
  • Konspekts 'Situāciju analīze', 4.
  • Konspekts 'Situāciju analīze', 5.
  • Konspekts 'Situāciju analīze', 6.
Darba fragmentsAizvērt

2. Menedžmenta pamatfunkcijas izglītības iestādē
Menedžments – darbību komplekss, kas vērsts uz iestādes darbiniekiem, iestādes finanšu, materiālu un informācijas resursu arvien pilnīgāku izmantošanu, lai iestādes mērķus sasniegtu ar maksimāli iespējamo efektivitāti un kvalitāti. Menedžmentam ir četras funkcijas: plānošana, organizēšana, motivēšana un kontrole.
Menedžmentu saprot kā prasmi sasniegt mērķus, izmantojot darbinieku intelektu, darbu un uzvedības motīvus. Prasme sasniegt rezultātus – jāzina kā darīt un kā izmantot zināšanas praksē. Menedžmentam ir savas pieejas, kas ir atšķirīgas no zināmā vadības principu, metožu, līdzekļu un vadības formu kopuma. Sasniegt – menedžmentā nav svarīgi kaut ko darīt no visa spēka, bet gan sasniegt. Kamēr nav sasniegts rezultāts, nevar runāt par māku vadīt. Izvirzītie mērķi – mērķu izvirzīšanai jābūt tiešai un precīzai. Galvenais menedžmentā ir izvirzīt mērķus, kas atbilst iestādes izaugsmes interesēm. Izmantojot darbu, intelektu un uzvedības motīvus. Iestāde – vispirms tie ir cilvēki. Tāpēc arī menedžments ir darbs ar cilvēkiem, viņu darbības organizācija, kas maksimāli atbilst darbinieku interesēm. {1.; 102. – 104.]
Mācību gada beigās, noslēguma pedagoģiskajā sēdē, analizē mācību un audzināšanas darbu aizvadītajā periodā un izvirza mērķus un uzdevumus nākamajam mācību gadam. Skolas vadība šajā darbā iesaista visus pedagogus, lai katrs justu gan atbildību, gan iespējas.

Atlants