Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.02.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Konkurences teorija', 1.
  • Referāts 'Konkurences teorija', 2.
  • Referāts 'Konkurences teorija', 3.
  • Referāts 'Konkurences teorija', 4.
  • Referāts 'Konkurences teorija', 5.
  • Referāts 'Konkurences teorija', 6.
  • Referāts 'Konkurences teorija', 7.
  • Referāts 'Konkurences teorija', 8.
  • Referāts 'Konkurences teorija', 9.
  • Referāts 'Konkurences teorija', 10.
  • Referāts 'Konkurences teorija', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Kas ir konkurence    3
1.1.  Tirgus formu klasifikācija pēc dalībnieku skaita    4
2.  Pilnīgas konkurences tirgus modelis    4
3.  Monopols    5
3.1.  Kā rodas monopoli    7
3.2.  Pozitīvais monopolu darbībā    7
3.3.  Negatīvais monopolu darbībā    8
4.  Oligopols    8
4.1.  Galvenās oligopolu formas    9
5.  Monopolistiskā konkurence    10
Darba fragmentsAizvērt

Konkurence ir cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu, vai arī organizāciju mēģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces. Pakalpojumus vai ražošanas un finansu resursus. Tas nozīmē, ka patērētāji konkurē ar citiem patērētājiem, bet ražotāji konkurē ar citiem ražotājiem.
Vārds konkurence ir cēlies no latīņu vārda concurence, kas nozīmē cīņu starp konkurentiem.
Konkurenti, rakstīts LR Konkurences likumā, ir divi vai vairāki tirgus dalībnieki, kas sacenšas vai atrodas tādos apstākļos, kuros tie var sacensties viena veida vai savstarpēji aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā konkrētajā tirgū.

Pamatā ir četru veidu konkurences tirgus situācijas:
1)pilnīgā jeb tīrā konkurence – tirgus forma, kurā tirgus pieprasījuma un piedāvājuma puses pārstāv daudzi dalībnieki un tiek īstenoti pilnīga tirgus nosacījumi:
ir liels pircēju un pārdevēju skaits;
pircēji un pārdevēji ir informēti par preces cenu un kvalitāti;
prece ir viendabīga;…

Autora komentārsAtvērt
Atlants