Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Eseja 'Valsts loma ekonomikā, nodokļi un gaidas', 1.
  • Eseja 'Valsts loma ekonomikā, nodokļi un gaidas', 2.
  • Eseja 'Valsts loma ekonomikā, nodokļi un gaidas', 3.
  • Eseja 'Valsts loma ekonomikā, nodokļi un gaidas', 4.
  • Eseja 'Valsts loma ekonomikā, nodokļi un gaidas', 5.
  • Eseja 'Valsts loma ekonomikā, nodokļi un gaidas', 6.
  • Eseja 'Valsts loma ekonomikā, nodokļi un gaidas', 7.
  • Eseja 'Valsts loma ekonomikā, nodokļi un gaidas', 8.
  • Eseja 'Valsts loma ekonomikā, nodokļi un gaidas', 9.
  • Eseja 'Valsts loma ekonomikā, nodokļi un gaidas', 10.
  • Eseja 'Valsts loma ekonomikā, nodokļi un gaidas', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Valsts pārvaldījumā ir vairāki ekonomiskie instrumenti ar ko regulēt ekonomiku – monetārā un fiskālās politikas instrumenti. Latvijai kā ES dalībvalstij ir paredzams, ka mazināsies monetāro instrumentu loma ekonomikas regulēšanā, ņemot vērā faktu, ka Latvija gatavojas pievienoties eiro-zonai.
Rezultātā vienīgie līdzekļi ar, kuru palīdzību Latvijas valsts nākotnē varēs ietekmēt savu ekonomiku ir fiskālā politika, it īpaši – nodokļi. Kā esejā bija redzams, nodokļu likmes samazinājums ne vienmēr nozīmē nodokļu ieņēmuma apjoma samazināšanos. Tomēr jāpiebilst, ka ir paredzams, ka no 2007.gada janvāra ir paredzēts samazināt iedzīvotāju ienākuma nodokli trīs gadu laikā samazinot nodokļa likmi no 25% līdz 15%. IIN ir vien no lielākajiem pašvaldību budžetu veidojošajiem nodokļiem, ko arī aplūko Brauna: “visvairāk no IIN neiekasēšanas cieš pašvaldības” (Brauna, 2005). Tieši iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmes samazinājums kalpos kā iespējamais izpētes objekts nākotnē, jo IIN likmes samazināšana var ietekmēt pašvaldību sniegto pakalpojumu klāstu un kvalitāti.

Autora komentārsAtvērt
Atlants